Redactie - 02 juni 2020

MobileIron: Mobiele strategie ontbreekt nog bij veel bedrijven

MobileIron: Mobiele strategie ontbreekt nog bij veel bedrijven image

MobileIron, specialist in UEM en mobile security, ziet bedrijven langzaam meer bewust worden van het belang van een goede mobiele strategie. Maar er is ook nog een wereld te winnen. Dat zeggen Nickey Ikelaar (Channel Manager) Albert Oostindie (Enterprise Account Executive) in een recent interview met executive-people.nl.

Ikelaar: “Toen ik hier ruim zes jaar geleden begon, wisten veel bedrijven niet wat MDM was. En als dat wel zo was, zagen ze het meer als een soort ‘nice to have’. Nu wordt het steeds meer gezien als noodzakelijk. Bedrijven beseffen dat security verder gaat dan alleen de vier muren van hun kantoor.” Maar er is ook nog wel een weg te gaan, vindt Oostindie. “Bedrijven weten dat ze iets met hun desktops en laptops moeten doen, maar devices zoals smartphones, ruggedized devices en single purpose devices worden toch nog vaak vergeten. Ik kom nog steeds grote multinationals tegen die geen oplossing hebben om hun mobiele devices te beheren.”

Voor CEO’s, maar zeker ook voor CIO’s is het van groot belang om na te denken over de mobiele strategie, geeft Oostindie aan. Ten eerste vanwege het security-aspect. “We proberen de CIO of de CISO vaak duidelijk te maken dat ze alles qua security wel dicht kunnen timmeren, maar dat dat weinig zin heeft als de achterdeur, in de vorm van mobiele devices, wagenwijd openstaat.”
“Daarnaast is een mobiele strategie belangrijk om werknemers aan je te binden”, vervolgt hij. “Veel jonge mensen willen een vrije keuze in het mobiele device waarmee ze werken. Dat soort motieven, maar ook de totale gebruikservaring van de eindgebruiker, worden nog wel eens vergeten.”

Lees hier het hele interview.

Door: Johan van Leeuwen