Unified Communications staat voor technische integratie van diverse vormen van communicatie. Denk hierbij aan agenda's, mail, webvergaderingen, instant messaging en integratie van (mobiele) telefonie en tablets. Door de snelle integratie op dit terrein is er nog geen sluitende definitie van het begrip. Meer>
Dit dossier wordt mede mogelijk gemaakt door:
Het zal u niet ontgaan zijn: de telecommarkt verandert. Natuurlijk zijn er nog steeds bedrijven die kiezen voor on premise telecomoplossingen en die zullen er ook altijd blijven, maar de realiteit is dat er in toenemende mate gekozen wordt vo...
Contactcentermanagers geven in 2014 de meeste prioriteit aan het adopteren van webchat in het contactcenter, een systeem waarmee gebruikers realtime communiceren via eenvoudig toegankelijke webinterfaces. Bovendien denken organisaties dat webchat wel...
Het Hof van Justitie van de Europese Unie wijst de bezwaren van Cisco af dat Microsoft Skype niet eerlijk zou concurreren. De aankoop van Skype door Microsoft is compatitabel voor de Europese markt aldus het Hof van Justitie. Cisco kan nog bezwaar ma...
Mitel, leverancier van cloud-gebaseerde unified communications-software, kondigt de resultaten aan van het tweede fiscale kwartaal van 2014 dat eindigde op 31 oktober 2013. De omzet in het tweede kwartaal bedroeg 144,9 miljoen dollar. De bruto wins...
Avaya heeft nieuwe software onthult om ook werknemers in middelgrote bedrijven beter met elkaar te kunnen laten samenwerken en communiceren. Aan de basis van deze strategie staat Avaya IP Office 9.0, een geheel vanaf de grond opgebouwd platform dat...
Meer dan drie kwart van de beslissingsbevoegde respondenten (76 procent) gebruikt videoconferencing tijdens het werk. 56 procent van hen neemt minstens eenmaal per week deel aan videogesprekken. Dit blijkt uit een onderzoek van Polycom, sleveran...
De wereldwijde markt voor Unified Communications as a Service (UCaaS) zal de komende jaren gemiddeld met bijna 19 procent groeien en is naar verwachting in 2017 goed voor 4,1 miljard dollar. Dit meldt het onderzoeksbureau Canalys in zijn W...
De technische term is ‘unified communications’, maar het gaat eigenlijk gewoon om een nieuwe manier van werken. De techniek zou minder nadruk moeten krijgen, terwijl op de voorgrond moet komen te staan hoe een organisatie te werk zou will...
De technische term is ‘unified communications’, maar het gaat eigenlijk gewoon om een nieuwe manier van werken. De techniek zou minder nadruk moeten krijgen, terwijl op de voorgrond moet komen te staan hoe een organisatie te werk zou will...
De technische term is ‘unified communications’, maar het gaat eigenlijk gewoon om een nieuwe manier van werken. De techniek zou minder nadruk moeten krijgen, terwijl op de voorgrond moet komen te staan hoe een organisatie te werk zou will...
Het doel van de integratie is snellere communicatie, wat zorgt voor een efficiëntere bedrijfsvoering. Een fax is te lezen als mail en een mail is bijvoorbeeld te beluisteren als voicemail. Chatten, video-conversatie en bellen gaat via eenzelfde platform.
Een goede UC-oplossing zorgt dat medewerkers binnen de organisatie in verbinding staan met klanten, elkaar, partners en leveranciers. Documenten zijn eenvoudiger te delen en de bereikbaarheid is beter. Samenwerken aan projecten vanaf diverse locaties is geen enkel probleem. Door de flexibiliteit binnen het bedrijf worden medewerkers productiever en efficiënter. Een ander voordeel is de beschikbaarheid en bereikbaarheid die van elkemedewerker bekend is voor samenwerkende partijen. Daarnaast dalen de kosten, door het bellen via internet.
Door gebruik te maken van Unified Communications oplossingen wordt de productiviteit gestimuleerd en stuur je op innovatie. Gemakkelijker en efficiënter werken binnen en buiten de organisatie. Ook samenwerkende partijen weten de status van projecten en aanwezigheid van medewerkers. De kosten van communicatie- en samenwerkingsoplossingen gaan omlaag en de samenwerking en innovatie omhoog, allemaal dankzij Unified Communications.
Nieuwsarchief Tip de redactie