In het bedrijfsleven hebben we met steeds complexere bedrijfsprocessen te maken. De automatisering van een bedrijf bestaat al lange tijd niet meer uit één computer. Medewerkers zijn thuis aan het werk, op mobiel of middels tablets en laptops. De bedrijven zijn voorzien van meerdere printers en servers. Het beheer en onderhoud van het IT is van essentieel belang. Dit is niet voor alle bedrijven eenvoudig te realiseren. Managed Service biedt uitkomst. Meer>
Dit dossier wordt mede mogelijk gemaakt door:
Uitgebreidere dienstverlening aan klanten en prospects met behulp van managed printing. Met die gedachte klopte automatiseerder Magna Cura vorig jaar aan bij OKI Systems, leverancier van printers, copiers en aanverwante diensten. Eind 2015 sloten ze ...
Online lifestyle webwinkel gigant Wehkamp, onderdeel van RFS Holland Holding, brengt het dagelijks beheer en onderhoud van haar storage omgeving onder in een Managed Services contract bij i³ groep. De ICT-dienstverlener uit Vianen gaat de storag...
IBM heeft een breed aanbod van publieke, private en hybride cloudoplossingen en -diensten. Afgelopen boekjaar groeide de wereldwijde cloudomzet met 75 procent naar 7,7 miljard dollar. De ‘as-a-service’ clouddiensten groeiden met meer dan honderd ...
Hoe begeleid je een klant naar een managed services model? Rob Vissers en Menno Verhaar van system integrator i³ groep zien twee omstandigheden die zo'n overstap aanzienlijk vergemakkelijken. “Ofwel de directie wil geen grote investeringen meer, o...
LogicNow heeft een update voor MAX Servicedesk uitgebracht. MAX ServiceDesk is onderdeel van het MAXfocus productportfolio, het beheerplatform voor Managed Service Providers (MSP's) van LogicNow. ServiceDesk 2.2 heeft een gestroomlijnde gebruikersint...
Stichting BOOR heeft gekozen voor de Managed Print Services van Ricoh. Met deze oplossing profiteert Stichting BOOR en alle aangesloten basis- en voortgezet onderwijsinstellingen van een kostenreductie, een betere efficiency en een duurzamere organis...
Equinix wil TelecityGroup overnemen. Het Amerikaanse Equinix heeft hiervoor een bod uitgebracht op zijn Britse concurrent. Dit heeft TelecityGroup bekend gemaakt. Het bod wordt door Equinix in een verklaring op zijn website bevestigd. Het gaat om een...
HP introduceert het nieuwe Hewlett Packard Enterprise logo die wordt gebruikt als HP zich opsplitst in HP Inc. (pc's en printers) en HP Enterprise (zakelijke producten). CEO Meg Whitman meldt dit in de HP Next blog post. Het nieuwe logo commitee...
Te veel managed service providers (MSP’s) positioneren zichzelf bij hun klant als ‘vertrouwd adviseur’. Een MSP levert en beheert netwerkdiensten, toepassingen en apparaten aan bedrijven. Hoewel de motivatie van deze MSP’s om ...
Uit onderzoek van Telindus onder 115 Nederlandse IT-beslissers, blijkt dat 50 procent het snel inspelen op de behoefte van de business als grootste uitdaging van de IT-organisatie ziet. Ver daarachter volgen het realiseren van nieuwe producten en se...
Managed Service bedrijven bieden een breed scala aan oplossingen. Denk maar aan anti-virus, instant messaging, of het archiveren van mail. De providers zijn ervoor verantwoordelijk dat alles draait en functioneert. Tegenwoordig is dit veelal in de cloud.
Er zijn diverse voordelen waarom het slim is te kiezen voor Managed Service. Het aantal manuren om het zelfstandig draaiend te houden wordt minder en het risico is lager voor wat betreft hetuitvallen van systemen. Voor het gemak hebben we een aantal voordelen op een rij gezet.
5 voordelen van Managed Service:
De juiste kennis en ervaring is aanwezig bij de specialist. Betrouwbare oplossingen zonder zelf veel tijd kwijt te zijn.
Up-to-date zijn van de laatste ontwikkelingen en technologieën. Ook tegen spam en onveilig verkeer zijn specialisten beter bestand, dan zelf aan de slag te gaan. De meest actuele bedreigingen worden door specialisten sneller teniet gedaan.
Specialisten kunnen eenvoudig opschalen. Dit scheelt tijd en irritatie binnen bedrijven.
Naast dat het veel irritatie binnen bedrijven kan opleveren, scheelt het ook in efficiënt werken. Minder uitval, minder problemen, meer tevreden klanten en een beter imago.
Managed Services providers bieden meestal contracten voor vaste periodes van bijvoorbeeld een jaar, zodat na een jaar weer opgezegd kan worden.
Nieuwsarchief Tip de redactie