De online bestedingen van Nederlandse consumenten komen in Q1 2022 uit op € 8,2 miljard, een stijging van 7% ten opzichte van lockdown-kwartaal Q1 2021. De groei wordt aangejaagd door de sterke groei van diensten (+125%). Voor producten is er di...
72 procent van alle B2B-kopers heeft onlangs online een belangrijke aankoop gedaan en betaald. Uit een Gartner-enquête onder 725 B2B-kopers van november tot december 2021 bleek dat respondenten digitale commercie gebruiken om complexe, nieuwe p...
Instant Commerce heeft 2 miljoen euro opgehaald in een pre-seed investeringsronde geleid door firstminute capital. De oprichters van Storyblok, Wandera, Snyk en Supercell dragen ook bij. InstantCommerce gebruikt de investering om het team uit te brei...
Veiliginternetten.nl, ECP | Platform voor de InformatieSamenleving en Thuiswinkel.org lanceren op SIDN Inspire 2022 de Nederlandse versie van de scamadviser ‘ScamCheck’. Met de ScamCheck kunnen consumenten checken hoe groot de kans is dat...
Het Hasseltse Scapta verkoopt een van haar apps voor webwinkels aan Microsoft. Die integreert het in haar Microsoft Dynamics portfolio. Scapta bestaat sinds 2015 en heeft haar kantoor op de Corda Campus in Hasselt. Het IT-bedrijf richt zich op het ve...
Google verzamelt de meeste data over gebruikers van vijf onderzochte techgiganten: Google, Facebook, Twitter, Amazon en Apple. Het gaat om 39 datapunten per gebruiker. Ter vergelijking: Twitter verzamelt gemiddeld 24 datapunten per gebruiker en staat...
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) deelt een leidraad voor online platforms over het geven van invulling aan de Platform-to-Business-verordening. Deze verordening omvat onder andere regels over de informatie platforms moeten verstrekken aan on...
Online platforms, zoals marktplaatsen, zoekmachines en boekingssites, hebben meer duidelijkheid nodig over hoe ze invulling moeten geven aan de Platform-to-Business-verordening. Dat blijkt uit een marktverkenning die de Autoriteit Consument en Markt ...
Ceconomy, eigenaar van Media Markt en Saturn, zag de omzet in het eerste kwartaal 2022 stijgen van van 4,3 miljard naar vijf miljard euro. Het EBIT verlies daalde van 146 miljoen euro naar 62 miljoen euro. Het nettoverlies bedroeg 21 miljoen eur...
Cycloon en bol.com hebben de transactie afgerond voor de strategische samenwerking waarbij bol.com aandeelhouder is geworden van Cycloon. De Autoriteit Consument & Markt heeft de hiervoor benodigde toestemming gegeven. Dat betekent dat bol.com en...