Marco van der Hoeven is als Manager content CxO van Executive People verantwoordelijk voor de content op het platform. Hij is sinds 1996 actief als bladenmaker en videoproducent, met name op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid, politieke verslaggeving en ICT. Marco van der Hoeven was onder meer als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de succesvolle herlancering van CIO Magazine in Nederland. Ook was hij bij VNU Business Publications verantwoordelijk voor alle Computable specials, waaronder het lanceren van de Computable 100. meer>
Een van de belangrijkste trends voor organisaties op het gebied van data is de overgang van centraal opgeslagen data naar data in de cloud. Dit opent een breed scala aan nieuwe mogelijkheden, maar voor het zover is hebben veel van die bedrijven hulp ...
De Dutch IT Cybersecurity Assembly is van start gegaan. Dit is een nieuw initiatief waar security leiders en specialisten uit het Nederlands bedrijfsleven en overheid meerdere keren per jaar samen komen om cruciale security ontwikkelingen te bespreke...
De opkomst van AI in zakelijke toepassingen is onstuitbaar, en nauw verbonden met ontwikkelingen rond cloud, edge en 5G. Zeker nu een nieuwe generatie de arbeidsmarkt overneemt verandert de manier waarop mensen met technologie omgaan. Waar AI in prak...
De digitale transformatie die veel organisaties momenteel doormaken, wordt voor een belangrijk deel gedreven door trends als cloud, data en AI. Dit kan betekenen dat eindgebruikers vragen om meer complexe oplossingen. Voor resellers betekent dit dat ...
De drijvende kracht voor organisaties vandaag de dag is de digitale transformatie, de sterke behoefte aan meer innovatie en grotere flexibiliteit. Dynamische technologieën zoals AI, IoT, edge computing, machine learning en cloudhosting leiden to...
De afgelopen jaren stonden in het teken van ‘digitale transformatie’. Maar ondertussen is er in de markt een omslag gemaakt van digitale transformatie naar digitale innovatie. Dit betekent volgens Boudewijn Aelbers van VMware dat men vastomlijnde...
NTT maakt bekend dat zij erkend zijn als Genesys Global Platinum-partner. Ditpartnership speelt in op de verwachting van consumenten rondom een hypergepersonaliseerde gebruikerservaring. Klanten verwachten volgens NTT tegenwoordig een hypergepersonal...
De opkomst van AI is onomkeerbaar. Maar de mate waarin organisaties ermee bezig zijn verschilt enorm. Daar ligt een taak voor een solution provider als ArrowElectronics, die de vele betrokken partijen bij elkaar brengt in zowel de ontwikkeling als he...
Veel organisaties verzamelen enorme hoeveelheden data, maar zonder duidelijke onderliggende strategie. Maar net als bij olie, waar data vaak mee vergeleken wordt, is ruwe data op zichzelf waardeloos. Er moet nog wel iets gebeuren voordat innovatie mo...
De financiële sector is al langer een voorloper op het gebied van data en AI, maar ook minder voor de hand liggende sectoren zoals bouw- en nutsbedrijven zetten deze technologieën steeds vaker in. Dit brengt diverse uitdagingen met zich mee, niet i...
Op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid heeft Marco van der Hoeven als hoofdredacteur het vakblad Noodzaak opgezet, met informatie over de wereld van de Veiligheidsregio. Hij heeft onder meer bijdragen geschreven voor Binnenlands Bestuur, Management Team, Staatscourant, IT Executive, Overheid Innovatief, Technisch Weekblad, Supply Chain Magazine, Career & Company, Arts & Auto, ICT & Metaal en Living Media.
Content
Marco van der Hoeven is tevens oprichter en eigenaar van Mediabureau Leiden BV. Met Mediabureau Leiden BV verzorgt hij samen met journalisten, vormgevers en fotografen content marketing, advies, teksten en training over en voor Nederlandse bedrijven en (overheids)organisaties.
Geschiedenis
Marco van der Hoeven studeerde geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Leiden, waar hij zich specialiseerde in militaire geschiedenis. Hij is oprichter en eigenaar van Mithras Excursies. Mithras organiseert al sinds 1995 volledig verzorgde excursies naar slagvelden in Nederland en België, of levert academisch geschoolde gidsen die groepen rondleiden over deze historische locaties. Bestemmingen waar groepen begeleiding voor kunnen boeken zijn onder meer Waterlo, Ieper, de Grebbeberg en het landingsterrein van de invasie van 1799.
Napoleon
Marco van der Hoeven is tevens auteur van het militair historische standaardwerk Het leger van het Koninkrijk Holland en de Duitse veldtochten van Napoleon 1806, 1807 en 1809. In 1806 trokken op last van Napoleon 12.000 soldaten van het Koninkrijk Holland naar Duitsland. Ze zouden daar aan de kant van Frankrijk vechten tegen Pruisen, Zweden, Russen en Engelsen. Na de succesvolle afsluiting van de veldtocht in 1807 bleven 6000 Hollanders achter als bezetters van de Noord Duitse gebieden. In 1809 zouden zij nog een keer in actie komen, ditmaal om een opstand neer te slaan. In dit boek, van Marco van der Hoeven worden de lotgevallen van de Nederlandse militairen in dienst van Napoleon beschreven.