Floris Hulshoff Pol - 17 maart 2023

Salesforce lanceert Web3 NFT-oplossing

Salesforce lanceert Web3 NFT-oplossing image

Salesforce kondigt Salesforce Web3 aan om bedrijven te helpen NFT’s (Non-Fungible Tokens) op een duurzame en vertrouwde manier te ontwikkelen, beheren en in te zetten.Met Salesforce Web3 kunnen merken gepersonaliseerde, omnichannel klantervaringen creëren met de nieuwste generatie internet (Web3). Daarnaast helpt Salesforce NFT Management bedrijven NFT-collecties te creëren en te beheren om klantrelaties te verdiepen en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

De NFT-markt is klaar voor groei met 45% van consumenten die aangeven er een te willen kopen als het van hun favoriete merk komt. Drie van de vier consumenten die in het verleden een NFT hebben gekocht, zeggen dat de aankoop van een NFT van een merk hen loyaler maakt aan dat merk. Speelgoedmerk Mattel, kledingmerk Scotch & Soda en whisky-merk Crown Royal hebben in een pilotprogramma, geïntegreerd met hun CRM-omgeving al succesvol NFT-collecties gecreëerd en geïmplementeerd. Salesforce Web3 ondersteunde zo meer dan 275.000 transacties. Scotch & Soda werkte bijvoorbeeld samen met Salesforce om zijn nieuwe NFT-loyaliteitsprogramma "Club Soda 3.0" te lanceren. Alle NFT's werden verzilverd op de eerste dag. 

"We wilden werken met een betrouwbare partner en de keuze voor Salesforce Web3 was een gemakkelijke beslissing. Wat maanden had kunnen duren - het creëren en veilig implementeren van ons Club Soda 3.0 NFT pilot programma - duurde minder dan twee weken. De naadloze gegevensintegratie in onze CRM gaf ons real-time inzicht in de 30% nieuwe klanten die we konden bereiken en voedde onze gepersonaliseerde campagnes via Marketing Cloud," aldus Claire Boots, Global CRM Manager, Scotch & Soda.

“Ik ben enorm trots op hoe ver we zijn gekomen met de Salesforce Web3 studio, onze Web3 Studio partners en ambassadeurs en op het werk dat we tot dusver gedaan hebben. Er is een enorm potentieel in Web3 in het benutten van een nieuw soort consumentendata en het creëren van communities, loyaliteit en consumentenbetrokkenheid. Ik kijk ernaar uit om deze samen met onze klanten, vooral in retail en de sector voor consumentengoederen, te gaan ontdekken en vorm te geven,” zegt Nino Bergfeld, retail adviseur en co-founder van de Salesforce Web3 Studio bij Salesforce.

Salesforce heeft de Web3-oplossing ontwikkeld in samenspraak met onder andere zijn Office of the Ethical and Humane Use of Technology, de Web3 adviesraad, de Ethical Use Advisory Council, werknemers en met deskundigen uit de academische wereld en niet-gouvernementele organisaties.