Salesforce boekt flink meer omzet met professionele services

Marc Benioff, Chair & Co-CEO, Salesforce

01-12-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Salesforce boekt flink meer omzet met professionele services

Salesforce, speler in CRM, heeft de resultaten bekendgemaakt voor het derde kwartaal van boekjaar 2023, eindigend op 31 oktober 2022. De totale omzet in het derde kwartaal bedroeg 7,84 miljard dollar, een stijging van 14 procent. De inkomsten uit abonnementen en ondersteuning bedroegen 7,23 miljard dollar, een stijging van 13 procent op jaarbasis. Professionele diensten en andere inkomsten bedroegen 0,6 miljard dollar, een stijging van 25 procent op jaarbasis. De nettowinst daalde van 460 naar 210 miljoen dollar.

"We hadden een solide kwartaal met een omzet van 7,84 miljard dollar, een stijging van 14 procent jaar-op-jaar of 19 procent groei in constante valuta, en een record operationele marge", aldus Marc Benioff (foto), Chair & Co-CEO, Salesforce. “We zijn onze klanten dankbaar voor hun inzet, vooral omdat we hen helpen slagen in deze uitdagende omgeving. Er is nog nooit een belangrijker moment geweest voor onze klanten om op een geheel nieuwe manier met hun klanten in contact te komen.”

"Onze klanten maken gebruik van de kracht van Customer 360 om een snellere time-to-value te realiseren en kosten te verlagen", aldus Bret Taylor, co-CEO van Salesforce. "We bleven winstgevende groei stimuleren in het kwartaal en we sluiten meer transformationele deals en multi-clouduitbreidingen."

"We hebben opnieuw een dubbelcijferige omzet- en winstgroei gerealiseerd", zegt Amy Weaver, President en CFO van Salesforce. "In deze tijd van economische onzekerheid blijven we ons inzetten voor winstgevende groei en consistente uitbreiding van de operationele marge."

Lees meer details hier.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud