Floris Hulshoff Pol - 14 november 2022

Zscaler breidt samenwerking met Zoom uit

Zscaler breidt samenwerking met Zoom uit image

Zscaler, speler in cloudbeveiliging, kondigt nieuwe integraties aan met Zoom Video Communications. die de Zscaler Digital Experience (ZDX)-monitoringservice verbinden met Zoom's Quality of Service Subscription (QSS)-aanbod. Door de geïntegreerde oplossing krijgen IT- en helpdeskteams in bijna realtime statistieken over kwaliteitsperfomance en analytics voor alle hybride werknemers. De telemetriegegevens zijn van hogere kwaliteit en helpen IT-teams snel problemen op te lossen in apparaten, netwerken of services die van invloed zijn op de samenwerking tussen werknemers, hun productiviteit en gebruikerservaring.

“Er worden steeds meer kwaliteitsproblemen gemeld naarmate meer hybride werknemers op Zoom vertrouwen om verbonden en productief te blijven. Dit legt extra druk op Operations Teams, waaronder NetworkOps, ITOps en Service Desk-teams, waarvan wordt verwacht dat ze in realtime reageren”, zegt Dhawal Sharma, Vice President and General Manager bij Zscaler. “De nieuwe integraties met Zoom zijn een aanvulling op onze bestaande integraties met Zoom API's om IT- en helpdeskteams. Ze bieden gedetailleerde en realtime inzichten op basis van apparaat-, netwerk- en applicatieprestaties die snel de hoofdoorzaak van de gebruikerservaring blootleggen en de Mean Time to Resolution verkorten.”

De uitgebreide integratie van Zscaler met QSS biedt toegang tot gedetailleerde telemetriegegevens waarmee teams realtime beslissingen kunnen nemen om de beste Zoom-ervaring te garanderen. Op basis van alerts stelt QSS IT-teams in staat om inzichten te verzamelen van een onbeperkt aantal hosts, gebruikers en deelnemers. De nieuwe mogelijkheden die beschikbaar komen via Zscaler ZDX geven IT-operations en helpdeskteams ook toegang tot extra voordelen, waaronder:

Bedrijfsbrede kwaliteitsbewaking en analytics: met de QSS-integratie kunnen IT-teams nu gedetailleerde prestatiestatistieken en bruikbare inzichten verkrijgen voor de Zoom-sessie van elke gebruiker binnen hun organisatie - ongeacht de grootte. Door gebruik te maken van de geïntegreerde weergave van ZDX, die gegevens van QSS combineert met netwerk-, apparaat- en applicatieprestaties, kan IT te allen tijde de kwaliteit van alle Zoom-sessies in de hele organisatie bewaken. Realtime detectie en probleemoplossing: de integratie van Zscaler met QSS biedt gebruikers bijna realtime, gedetailleerde statistieken over de gesprekskwaliteit. Hierdoor is er beter begrip van de Mean Opinion Scoring (MoS)-gegevens. Door deze inzichten te combineren met data over prestaties van apparaten en netwerken, kunnen IT-teams de Zoom-kwaliteit bewaken, verslechtering detecteren en de oorzaken in realtime oplossen, zelfs terwijl de vergadering, het webinar of het telefoongesprek aan de gang is. Onmiddellijke time-to-value: de nieuwe integraties helpen de efficiëntie te verbeteren door configuraties en alert-parameters te automatiseren. ZDX creëert automatisch typische gebruikerservaringen voor elke gebruiker en kan nu IT-teams waarschuwen wanneer de gesprekskwaliteit afwijkt van deze baselines. Hierdoor kunnen supportteams snel reageren, de oorzaak isoleren en de juiste apparaat-, netwerk- of applicatieteams wapenen met de inzichten die ze nodig hebben om het probleem op te lossen.

"Naarmate meer organisaties de nodige tools bieden om een groeiend extern personeelsbestand te ondersteunen, is het ongelooflijk waardevol om bijna realtime, nauwkeurige statistieken en inzichten in de Zoom-kwaliteit te hebben", zegt Velchamy Sankarlingam, President of Product and Engineering bij Zoom. "We zijn enthousiast over de ZDX- en QSS-integratie en kijken ernaar uit om onze klanten te helpen een naadloze samenwerking te garanderen door middel van onberispelijke Zoom-ervaringen."