Wouter Hoeffnagel - 04 november 2022

Cisco bekroont partners tijdens Cisco Partner Summit 2022

Cisco bekroont partners tijdens Cisco Partner Summit 2022 image

Duizenden Cisco-partners uit de hele wereld zijn samengekomen op de Cisco Partner Summit 2022. Hier konden zij netwerken, leren en hun gezamenlijke successen met Cisco vieren. Ongeveer 90 procent van de inkomsten van Cisco loopt via Cisco's partners, vertegenwoordigd door tienduizenden partners uit meer dan 150 landen. Na twee jaar virtueel te zijn gehouden, vond het evenement dit jaar weer live plaats in Las Vegas op 1-3 november 2022.  

Cisco was één van de eerste bedrijven die een channel-led model omarmde. Ook de komende jaren spelen partners een centrale rol in Cisco's groeistrategie. Cisco's partner-ecosysteem is één van de grootste en meest diverse in de IT-industrie, met een breed scala aan partners die wereldwijd innovaties en oplossingen leveren aan klanten.

Gedreven door een dynamische omgeving en veranderingen in de manier waarop organisaties kiezen voor het kopen en consumeren van netwerkoplossingen en -diensten, blijven Cisco en haar partners nieuwe mogelijkheden en modellen ontwikkelen voor laten groeien van de business-to-business verkoop. Tijdens Partner Summit 2022 deed Cisco dan ook verschillende aankondigingen, gericht op nieuwe technologische oplossingen, die het partnerprogramma versterken en ervoor zorgen dat partners zich in de markt kunnen differentiëren.

De aankondigingen van Cisco:

  • Security: De Security Cloud-visie maakt organisaties digitaal weerbaar door het beveiligen van gebruikers, apparaten en applicaties in publieke en private datacenters, zonder een publieke cloud lock-in. Cisco's Security Cloud visie helpt partners met het ontwikkelen van commercieel aantrekkelijke Managed Security diensten.
  • Applicaties: Cisco zet zich in voor een API-first strategie om de API-kwaliteit te verbeteren en ontwikkelaars en partners in de digitale economie meer mogelijkheden te geven. Cisco is gestart met het uitrollen van strategische Cisco-API's en er zullen er nog meer volgen.
  • Services en Customer Experience (CX): Er zijn updates voor het Partner Lifecycle Services portfolio waarmee partners hun eigen ondersteunende diensten voor Cisco-technologieën kunnen ontwikkelen en vermarkten. PLS Success Tracks komt beschikbaar, waarmee partners hun eigen merkoplossingen kunnen creëren die de volledige oplossing van de klant omvatten en gebruikmaken van Cisco Insights & Analytics om optimale klantresultaten te leveren bij problemen.
  • Hybride werken: Voortbouwend op de tijdens WebexOne aangekondigde partnerschappen en innovaties, zet Cisco zijn partner-ecosysteem in om zijn groeiende portfolio van as-a-Service samenwerkingsoplossingen te verkopen.  
  • Cloud-Scale Networking: Met de nieuwe oplossingen die enterprise, webscale en hyperscale bedrijven helpen bij het leveren van cloud applicaties en diensten, kunnen Cisco-partners een vitale rol spelen in het begeleiden van klanten in hun reis naar 800G en het halen van duurzaamheidsdoelstellingen. De nieuwe platformen van Cisco kunnen een energiebesparing van 77% opleveren en bijna 9.000 kg CO2-uitstoot per jaar besparen.

Zero trust

Cisco doet ook aankondigingen rondom haar security portfolio, zodat teams productiever en beter beschermd kunnen werken ongeacht waar de werkplek zich bevindt. Cisco’s end-to-end platform Security Cloud beveiligt gebruikers, apparaten en toepassingen in publieke clouds en private datacenters, zonder publieke cloud lock-in. "Security is niet langer optioneel. Het is van cruciaal belang voor elk initiatief van een organisatie ", zegt Jeetu Patel, EVP en GM van Security en Collaboration bij Cisco. "Ons doel is om waarde te creëren voor onze partners. Dit doen we door ons te blijven innoveren en nieuwe producten te ontwikkelen over het gehele Cisco Secure portfolio."
 
Duo Passwordless Authentication is beschikbaar voor alle klanten om Single Sign On (SSO) applicaties te beschermen. Klanten kunnen, zonder gebruik te maken van een wachtwoord, inloggen met biometrie (Windows Hello en Mac touch ID) en beveiligingssleutels. Cisco voegt de Duo Mobile app toe als een andere optie voor wachtwoordloze authenticatie. Dit vereenvoudigt de implementatie en verlaagt de total cost of ownership voor klanten. Ook draagt deze ontwikkeling bij aan het verder adopteren van biometrie, wat namelijk na enkele jaren van sterke groei stagneerde. Momenteel is bij 81% van de Duo-klanten biometrie ingeschakeld op mobiele apparaten.
 
Deze bevindingen zijn uiteengezet in het Duo Trusted Access Report 2022, dat deze week is uitgebracht. Het rapport is gebaseerd op ruwweg 1,1 miljard maandelijkse wereldwijde authenticaties, een stijging van 38% jaar-op-jaar, over meer dan 49 miljoen apparaten en 490.000 (vierhonderd negentig duizend) unieke applicaties.
 
"Wachtwoordloze authenticatie op basis van biometrie vermindert het risico van phishing met behulp van gestolen wachtwoorden of, zoals we recentelijk hebben gezien, bij MFA-moeheid waarbij gebruikers opzettelijk deze extra controle stap overslaan", aldus Jan Heijdra, security specialist bij Cisco Nederland. "Aangezien gebruikers ook steeds vaker het doelwit zijn van cyberaanvallen, is dit een enorme kans om gebruikersvriendelijke authenticatiemethoden te omarmen. Voor beveiliging op basis van biometrie hoeven gebruikers namelijk geen extra stappen te ondernemen.”

Samenwerken met een doel

Cisco ziet de mogelijkheid om een positieve impact te kunnen hebben op gemeenschappen wereldwijd en nodigt partners uit om samen met hen een inclusieve toekomst voor iedereen te creëren. Cisco lanceert een programma waarmee partners hun eigen projecten kunnen starten, best practices kunnen delen en samen kunnen werken met Cisco en andere partners. Door gebruik te maken van de diversiteit, betrokkenheid en ervaringen van haar partners, wil Cisco zijn collectieve inspanning versterken om vraagstukken op het gebied van digitale inclusie, economische empowerment, milieubeheer en het voorzien in essentiële menselijke behoeften tijdens crises aan te pakken.