Witold Kepinski - 24 oktober 2022

Salesforce introduceert Automotive Cloud

Salesforce introduceert Automotive Cloud image

Salesforce introduceert Automotive Cloud. Dit betreft een nieuw product dat speciaal is ontwikkeld voor autofabrikanten, dealers, financiële groepen in de automobielsector en hun klanten.

Automotive Cloud helpt bij het leveren van uitzonderlijke service en ervaringen met Driver 360 bij elke interactie met de klant, stimuleert de omzet door betere leadconversie en samenwerking, en maakt gebruik van branchespecifieke automatisering, intelligentie en realtime analyses voor verhoogde productiviteit en kostenbesparingen, aldus Salesforce.

De auto-industrie bevindt zich midden in een enorme transformatie om te voldoen aan de eisen van het digitale tijdperk. Slechts 1% van de autoklanten is volledig tevreden met de koopervaring van hun auto, en slechts een kwart van de autofabrikanten en dealers is van mening dat hun bedrijf zich goed heeft aangepast aan online verkopen. Om nieuwe inkomstenstromen op te bouwen en de gebroken klantervaring te herstellen, moet de industrie nieuwe kansen aanboren die worden gecreëerd door nieuwe verkoop- en servicemodellen, verbonden voertuigen, abonnementen en partnerschappen, en de schat aan gegevens die deze nieuwe aanbiedingen creëren.

"De auto-industrie wordt geconfronteerd met een nieuwe digitale noodzaak te midden van een enorme omwenteling veroorzaakt door de opkomst van direct-to-consumer-modellen en het aanbreken van het tijdperk van elektrische voertuigen", zegt Achyut Jajoo, SVP & GM van Manufacturing and Automotive, Salesforce. "Maar met grote disruptie komen er geweldige kansen, en bedrijven die versnellen naar de digital-first toekomst met technologie zoals Automotive Cloud kunnen een concurrentievoordeel behalen en tegelijkertijd hun bedrijf toekomstbestendig maken."