Wouter Hoeffnagel - 29 september 2022

NTT introduceert Sustainability-as-a-Service

IT-leverancier NTT kondigt op het Mobile World Congress 2022 (MWC) in het Amerikaanse Las Vegas Sustainability-as-a-Service aan. De dienst ondersteunt klanten met het verminderen van de impact van hun bedrijfsactiviteiten op het milieu.

In een recent onderzoek stelt 58% van de Fortune 500-bedrijven zich ten doel de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en tegen 2050 of eerder netto-nul doelstellingen te bereiken. De organisaties die deze doelstellingen nastreven, krijgen vaak te maken met de extra uitdagingen op gebied van resources en financiering of dat zij niet in staat zijn om consequent nauwkeurige en doelgerichte gegevens te verzamelen. Bovendien schat McKinsey dat er jaarlijks 9,2 biljoen dollar aan kapitaaluitgaven nodig is om de doelstellingen voor 2050 te halen.

Milieu-impact meten en rapporteren

Sustainability-as-a-Service helpt klanten onder meer bij het meten, het bewaken en het rapporteren van de impact op het milieu. Ook ondersteunt de service het proactief werken aan het beperken van klimaatincidenten en het verbeteren van de reactietijden bij het oplossen van problemen. NTT stelt dat klanten met Sustainability-as-a-Service een beter economisch rendement kunnen bereiken met klimaatmaatregelen.

De service maakt onder meer gebruik van IoT, Private 5G, Edge Compute, NTT Smart Solutions Platform, Digital Twins en Machine Learning-diensten. Met de service wil NTT klanten helpen bij het realiseren van hun netto-nul doelen en verbeteren van de CO2-voetafdruk van hun supply chain.

Sustainability-as-a-Service omvat:

  • Monitoren op afstand: Met behulp van NTT's IoT voor deze duurzaamheidsservice maakt deze technologie gebruik van sensoren om de aanwezigheid van verontreinigende stoffen in de lucht en het water, in fabrieken over de hele wereld, in real-time vast te stellen. In de productie industrie kan dit helpen bij het meten van processen en producten die energie verbruiken. In de transportsector kunnen ze de uitstoot van broeikasgassen beter bewaken voor het beheer van het wagenpark.
  • Digital Twin en Smart Solution: NTT's Smart Solutions en de mogelijkheden van Digital Twin fungeren als het 'brein' van het systeem en helpen organisatie problemen te voorspellen met de ingebouwde Machine Learning, sneller te reageren op incidenten met context van Digital Twin en de CO2-voetafdruk in real-time meten op granulair en uitvoerbaar niveau.
  • Automatisering en orkestratie: Door de bestaande A&O te gebruiken, automatiseert de Digital Twin het oplossen van problemen waar mogelijk of door een ticket aan te maken voor de Support afdeling zodat zij het probleem kunnen onderzoeken en aanpakken om zo impact op het milieu te beperken.