Martijn Kregting - 04 augustus 2022

UiPath neemt NLP-aanbieder Re:infer over

UiPath neemt NLP-aanbieder Re:infer over image

UiPath - aanbieder van zakelijke automatiseringssoftware - heeft Re:infer overgenomen, een in Londen gevestigde aanbieder van natural language processing (NLP) oplossingen voor ongestructureerde documenten en communicatie. Het bedrijf werd in 2015 opgericht door wetenschappers van het AI Research Lab van University College London. Re:infer gebruikt machine learning om de context uit communicatieberichten te destilleren en die snel en accuraat om te zetten in praktisch inzetbare data. De overnamevoorwaarden zijn niet bekendgemaakt.

“Automatisering en AI vormen een krachtige natuurlijke combinatie die bijdraagt aan de realisatie van onze visie van de fully automated enterprise”, aldus Ted Kummert, executive vice president Products & Engineering bij UiPath over de reden voor de overname. “Onze klanten worden overspoeld met documenten, communicatieberichten en data die zij moeten doorgronden en efficiënt moeten verwerken. Door de NLP-technologie van Re:infer te combineren met onze Document Understanding-oplossing en AI-producten kunnen we onze door AI ondersteunde automatiseringsmogelijkheden uitbreiden en onze klanten nieuwe automatiseringskansen bieden.”

Overbruggen kloof

Het automatiseren van de interpretatie van documenten en communicatiedata overbrugt de kloof tussen mensen en IT-systemen en tussen gestructureerde en ongestructureerde data, voegt dr. Ed Challis, CEO en medeoprichter van Re:infer. "Organisaties kunnen hun initiatieven voor digitale transformatie daarmee een enorme boost geven. We hebben de afgelopen zeven jaar gewerkt aan de ontwikkeling van een innovatieve technologie die UiPath volgens ons naar een nog hoger niveau kan tillen."

Re:infer biedt op maat gemaakte machine learning-modellen voor het analyseren van alle dagelijks gegenereerde documenten en communicatiedata. Dit soort data ging in het verleden verloren of bleef onopgemerkt als gevolg van beperkte verwerkingscapaciteit, aldus Re:infer. Diens no-code-interface zou zakelijke gebruikers in staat stellen om hun eigen AI-modellen te trainen om specifiekere resultaten te verkrijgen en de flexibiliteit te vergroten.

Zelflerende technologie

De zelflerende technologie van Re:infer verbetert volgens de aanbieder ervan AI-modellen voortdurend om organisaties te helpen met het identificeren van bottlenecks en inefficiëntie. Dit helpt momenteel veel van ‘s werelds meest vooraanstaande bedrijven, waaronder grote banken, verzekeraars en e-commercebedrijven, met het opschalen van hun diensten, het optimaliseren van de klantervaring en het stroomlijnen van bedrijfsprocessen. Re:infer rekent onder meer Deutsche Bank, Hiscox Ltd. en Farfetch tot zijn klanten.

“Steeds meer bedrijven doen een beroep op platforms die intelligente automatiseringstechnologie en -oplossingen combineren om een einde te maken aan hardnekkige zakelijke problemen", aldus Sneha Kapoor, Senior Research Manager, Analist en Technology Advisor bij IDC Financial Insights, in een reactie op de overname. "Het benutten van de duizenden dagelijkse interacties tussen een bedrijf en zijn klanten is erg aantrekkelijk voor organisaties die de klantervaring willen verrijken, nieuwe omzetstromen willen genereren en hun operationele efficiëntie een boost willen geven."