Trengo is WhatsApp Business Solution Provider

01-07-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Trengo is WhatsApp Business Solution Provider

Communicatieplatform Trengo is benoemd tot een WhatsApp Business Solution Provider (BSP). Dankzij de samenwerking met Meta kunnen klanten van Trengo hun klantcontact personaliseren en inkomsten verhogen.
 
Trengo bundelt messaging diensten zoals WhatsApp Business, E-mail, Live Chat, Instagram en Facebook Messenger op één platform. BSP's helpen bedrijven om nieuwe en bestaande klanten te bereiken via WhatsApp.

Nieuwe broadcasting feature

Trengo is niet alleen een WhatsApp BSP, maar voegt ook WhatsApp broadcasting toe aan haar platform. Broadcasting stelt bedrijven in staat om op grote schaal WhatsApp-berichten naar een groter publiek te versturen.
 
Bedrijven die Trengo gebruiken kunnen op elk moment van de customer journey met klanten communiceren. Trengo zorgt voor betere vindbaarheid en stelt klanten in staat om makkelijker producten of diensten te (ver)kopen en snelle klantenservice te bieden.

Nieuwe features ontwikkelen

CEO en oprichter Patrick Meutzner: "Dit is een belangrijke eerste stap om nieuwe features te ontwikkelen en onze krachten te bundelen met de grootste messaging provider ter wereld. We zetten vol in op WhatsApp en de messaging-producten van Meta. Trengo wil het ideale platform zijn voor MKB-bedrijven die hun bedrijf willen laten groeien en een geweldige klantervaring willen bieden met behulp van WhatsApp.”
 
In de eerste drie maanden na de lancering kunnen klanten gebruik maken van een Early Adopter Program. Tijdens deze periode kunnen Trengo-klanten de nieuwe WhatsApp-oplossingen in het platform uitproberen, terwijl ze deelnemen aan een gepersonaliseerde onboarding. Ook worden er netwerkmogelijkheden georganiseerd en digitale round tables gericht op het optimaliseren van de klantervaring via WhatsApp.

Terug naar nieuws overzicht