Hoe kun je jouw verkoopbrochure effectiever maken?

29-06-2022
Deel dit artikel:

Hoe kun je jouw verkoopbrochure effectiever maken?

Advertorial

Hoe maak je je verkoopbrochure effectiever bij het publiek van jouw merk? Als je overweegt een verkoopbrochure of flyer te maken om jouw merk te promoten of een nieuw product of een nieuwe dienst op de markt te lanceren, wil je natuurlijk voor een goede respons zorgen. Daarom hebben we hier de belangrijkste tips op een rijtje gezet voor het schrijven en ontwerpen van een succesvolle brochure.

Leer jouw klanten kennen

Voordat je de tijd neemt om jouw brochure te plannen en te schrijven, is het van vitaal belang om ervoor te zorgen dat je jouw klanten leert kennen. Door uitvoerig onderzoek te doen naar je publiek, zul je erachter komen waarom ze jouw producten of diensten willen afnemen. Op die manier zul je bovendien beter begrijpen wat het belangrijkste probleem van je doelgroep is, zodat jouw verkoopbrochure zich kan richten op de best mogelijke oplossingen.

Mocht je niet goed op de hoogte zijn van deze aspecten, vraag het dan. Vraag het aan je verkopers en praat met je klanten. Uit deze antwoorden kun je de voordelen afleiden waarop je in jouw brochure de nadruk moet leggen.

Ontwerp de brochure met AIDA in gedachten

Heb je wel eens gehoord van de AIDA-strategie? Dit is een acroniem dat in het Engels staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Het is slimme zet om meer kennis op te doen van het AIDA-model en doeltreffend te zijn om met jouw brochure de aandacht te trekken, voldoende belangstelling bij jouw publiek te wekken om verder te lezen, het verlangen naar het product of de dienst vergroten en uiteindelijk tot een specifieke actie leiden, zoals nu kopen, bellen om te reserveren of de website bezoeken.

Gebruik beelden die belangrijk zijn voor de klant

Bij een brochure drukken is het belangrijk om rekening te houden met de juiste selectie van beelden die jouw product of dienst op visueel gebied weet te verkopen. Afbeeldingen spelen een belangrijke rol bij het opwekken van gevoelen en de manier waarop jouw product of dienst kan bijdragen aan hun leven. Zorg er dus voor dat de gekozen beelden duidelijk zijn en er professioneel uitzien, zodat je op een coherente wijze de verbinding kan leggen met jouw publiek.

Zorg voor een hoogwaardige brochure

Tot slot willen we je eraan helpen herinneren dat een professionele brochure een must is. Want ook al is jouw brochure goed geschreven en leest hij lekker weg, als hij slecht is ontworpen, zal hij waarschijnlijk niet veel respons krijgen. Vermijd verwarrende pagina-indelingen, tekst die te groot of te klein is, te veel lettertypes en teksten in verschillende kleuren die zorgen voor een onprofessionele uitstraling. Voordat je naar de drukker gaat, neem voldoende tijd om de juiste stijlcombinaties te hanteren en een grafisch succes te maken van jouw flyer!

Door: Henk Derksen

Terug naar nieuws overzicht