Shypple breidt management uit met Patrick Weissert en René van Rappard

27-06-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Shypple breidt management uit met Patrick Weissert en René van Rappard

Shypple, een digitale freight forwarding service specialist, heeft twee nieuwe leden toegevoegd aan zijn managementteam. De digitale expediteur benoemt Patrick Weissert tot Chief Product Officer (CPO) en René van Rappard tot Chief Financial Officer (CFO) van de organisatie. Shypple zet hiermee een nieuwe stap in het realiseren van haar internationale groeiambities en haar aspiraties om de traditionele wereldhandelsmarkt te innoveren.

Patrick Weissert is sinds eind jaren negentig actief in het bouwen en managen van tech producten en product teams. Hij heeft onder andere gewerkt bij Vodafone, Nokia/HERE en de Duitse unicorn Adjust. Daarnaast heeft hij verschillende startups opgericht, waaronder het Duitse Autolabs. Bij Shypple is Weissert verantwoordelijk voor het verder innoveren en strategisch inzetten van de technologie en het opschalen van het team.

"Toen ik met German Autolabs een AI-assistent voor chauffeurs bouwde, dat we in Maleisië produceerden, naar Europa en de VS verscheepten en via verschillende online en in winkels gevestigde retailers verkochten, kreeg ik een inkijkje in de geheimzinnige processen en tools die in de verschepingsindustrie worden gebruikt", aldus Weissert. "Als een van de early movers in deze sector is Shypple uniek gepositioneerd om een van de toonaangevende digitale vrachtplatforms te bouwen, waarmee we onze klanten helpen om hun supply chains te transformeren met state of the art boekings-, zichtbaarheid-, communicatie- en samenwerkingsmogelijkheden."

René van Rappard werkte eerder bij McKinsey en bij tech scale-ups Catawiki en OneFit/Urban Sports Club. Bij Shypple leidt hij het finance team en is hij verantwoordelijk voor het identificeren van nieuwe investeerders en overnamedoelwitten. Hij maakt bewust een overstap naar een grote, traditionele industrie die eindelijk veel technologische innovatie ziet.

"De wereldwijde toeleveringsketen is de afgelopen jaren onder grote druk komen te staan. Dit heeft het tempo van innovatie in de industrie versneld en Shypple is een van de leidende bedrijven die deze verandering stimuleren", aldus van Rappard. "Zodra nieuwe klanten ons digitale platform en onze functies gaan gebruiken, zijn ze vaak erg loyaal en verhogen ze gestaag de volumes die ze met ons verzenden. Dit creëert ook een geweldige kans voor synergetische fusies en overnames. Door onze krachten te bundelen met traditionele expediteurs kunnen we hun klanten snel aan boord van ons platform halen en de ervaring van die klanten drastisch verbeteren. Vorig jaar heeft Shypple zijn eerste overname gedaan, en we ontvangen nu veel inkomende interesse in potentiële nieuwe bedrijfscombinaties."

"Het aantrekken van Patrick en René is een bevestiging van onze status als prominente technologie scaleup," zegt Jarell Habets, CEO en oprichter van Shypple. "We zijn verheugd om deze talenten toe te voegen aan het managementteam, waarmee we onze internationale groei versnellen en reuzenstappen zetten om de traditionele markt van het vrachtvervoer te innoveren."

De uitbreiding van het managementteam met Weissert en Van Rappard volgt enkele maanden na de toevoeging van Vakis Rigas als Vice President of Marketing. Rigas bouwde eerder de afdeling Product Marketing van Typeform op en was Global Product Lead bij Google. Hij is verantwoordelijk voor de strategische groei en merkpositionering van Shypple.

Terug naar nieuws overzicht