Salesforce lanceert Customer Success Hub in Amsterdam

Michiel van Vlimmeren, SVP & General Manager Salesforce Nederland

08-06-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Salesforce lanceert Customer Success Hub in Amsterdam

Salesforce start een customer success hub in Amsterdam. Deze hub biedt klanten in Europa deskundige begeleiding bij het opzetten, implementeren en optimaliseren van Salesforce-oplossingen in hun bedrijf. De customer success hub, geleid door Jasper Haas, biedt plaats aan een diverse pool nieuwe werknemers en zal voorlopig in het kantoor van Salesforce in Amsterdam worden ondergebracht. Het initiatief in Amsterdam is de tweede customer success hub in Europa, de eerste is gelanceerd in 2019 in Dublin.

Snellere hulp op afstand

De nieuwe customer success hub focust op persoonlijke dienstverlening en veel voorkomende ondersteuningsvraagstukken die op afstand opgelost kunnen worden. Ten eerste helpt het team bij de onboarding van nieuwe Salesforce klanten, zodat zij vanaf het begin de meeste waarde uit hun investering kunnen halen. Daarnaast krijgen klanten op basis van eigen gegevens en data-analyse, advies en ondersteuning om hun Salesforce oplossingen efficiënter en beter te benutten om uiteindelijk nog betere resultaten te kunnen bereiken.

Talentpool voor Salesforce en klanten

De customer success hub fungeert ook als talentpool voor Salesforce door de consultants en architecten van morgen op te leiden. Mensen stromen in als customer success-medewerkers waarbij ze eerst eenvoudige verzoeken oppakken en daarna kunnen zij zich door middel van meerdere opleidingsprogramma’s ontwikkelen tot volwaardige, zelfstandig werkende Salesforce consultants. Dit biedt vervolgens de mogelijkheid om zich eventueel verder te ontplooien in het brede Salesforce ecosysteem.

“We zijn trots dat wij hier in Nederland een Europese customer success hub lanceren. De hub biedt flexibiliteit aan zowel onze klanten als ons team - directe en persoonlijke hulp voor klanten en flexibel werken en leren voor werknemers. Hybride is alle opzichten het sleutelwoord, waarbij we klanten uit verschillende landen in Europa bedienen vanuit Amsterdam.” zegt Michiel van Vlimmeren (foto), SVP & General Manager Salesforce Nederland.

Talent aantrekken door in te spelen op trends

IDC verwacht dat het Salesforce ecosysteem in Noord-Europa tegen 2026 verantwoordelijk zal zijn voor 242.600 nieuwe banen, terwijl het vinden en aantrekken van talent steeds moeilijker wordt. Vooral de nieuwe digitale generatie en digitaal geschoolde werknemers zijn steeds moeilijker te rekruteren, waardoor het zoekgebied naar nieuwe medewerkers zich in alle opzichten uitbreidt, vacatures veranderen en nieuwe initiatieven en samenwerkingen ontstaan. Met de nieuwe customer success hub speelt Salesforce in op deze schaarste aan werknemers met de benodigde digitale vaardigheden omdat het mensen met uiteenlopende opleidingen en achtergronden de kans biedt nieuwe vaardigheden te leren voor digitale banen. Ook is Salesforce onlangs gestart met een internationaal talentprogramma voor Noord-Europa om organisaties in het Salesforce-ecosysteem te helpen de groeiende digitale vaardigheidskloof aan te pakken en werknemers de kans te bieden, zich verder te ontwikkelen.

Een andere trend die een rol speelt bij de oprichting van de customer success hub van Salesforce betreft het hybride werken. Werkgevers ontkomen er niet aan meer flexibiliteit te bieden aan werknemers en in de zogenaamde ‘war on talent’ is hybride werken een belangrijk onderdeel van de arbeidsvoorwaarden geworden. Het wordt wat betreft locatie en tijdzone minder belangrijk waar mensen wonen en Salesforce verwacht dat over een aantal jaren overal ter wereld hubs komen met werkplekken die veel flexibiliteit bieden.

“Met de Salesforce customer success hub slaan we een brug tussen ons technische team en de consultants, waardoor we vragen sneller en efficiënter kunnen beantwoorden. We willen een team neerzetten dat zich onderscheidt. Diversiteit, in de breedste zin van het woord, is hierbij de sleutel: we vinden het belangrijk dat het team bestaat uit een brede groep, van verschillende culturen en achtergronden, en van MBO’er tot academici. Iemand die bij een hotel heeft gewerkt heeft bijvoorbeeld een hele andere kijk en ervaring op service dan een schoolverlater. Die verschillen willen we benutten en elkaar laten versterken. Uiteindelijk gaat het erom onze klanten op de best mogelijke manier te ondersteunen,” zegt Jasper Haas, EMEA Shared Success Lead Salesforce.

Op dit moment bestaat het team van de Amsterdamse succes hub uit 15 werknemers die Nederlands, Duits en/of een van de Scandinavische talen beheersen, en beoogt dit jaar nog tot 50 mensen te groeien.

Terug naar nieuws overzicht