Martijn Kregting - 03 juni 2022

Zoom komt met functie om virtueel netwerken te verbeteren

Zoom komt met functie om virtueel netwerken te verbeteren image

Zoom introduceert Zoom Events Virtual Networking, een functie die bezoekers van online evenementen de mogelijkheid moet geven om te netwerken zoals ze dat normaal bij een fysiek evenement doen.

Netwerken is een van de belangrijkste voordelen van het bezoeken van een fysiek evenement. 91 procent van de respondenten uit een Zoom-studie geeft aan dat ze de voorkeur hebben voor hybride evenementen, maar zeker tijdens een virtueel evenement is dat echter vaak niet of beperkt mogelijk.

Dit wel mogelijk maken, vereist volgens Zoom een sterkere focus op het creëren van boeiende, virtuele ervaringen die netwerken in levende lijve nabootsen. Met de lancering van nieuwe virtuele netwerkfuncties claimt Zoom de mogelijkheid te bieden om de kracht van in-person events naar een virtueel publiek te brengen.

Meer actieve conversatie en betrokkenheid

Door het aanmaken van een eigen profiel met afbeeldingen, sociale kanalen en video’s kunnen deelnemers voor, tijdens of na het evenement een connectie maken met andere deelnemers én is het mogelijk om tijdens het evenement met nieuwe connecties te chatten. Zoom Events Virtual Networking verbetert zo volgens de aanbieder de communicatie tussen de bezoekers van een virtueel of hybride evenement en moedigt actieve conversatie en betrokkenheid aan voor deelnemers die graag netwerken.

Het aangemaakte netwerkprofiel is bruikbaar voor meerdere evenementen, waardoor gasten hun actieve en wachtende verbindingen kunnen beheren, ook nadat een online evenement is afgelopen. Hoewel evenementdirectory's specifiek zijn voor elk evenement, kunnen hosts ze toegankelijk maken voor bezoekers nadat het evenement is gesloten.

Om de communicatie tussen evenementbezoekers te verbeteren, heeft Zoom de Events-chatervaring uitgebreid voor eenvoudigere profieldetectie en navigatie, en voor betere deelname tijdens het evenement. Voortaan kunnen gebruikers onder meer chatten vanuit de lobby, tussen sessies door, met sponsors en één-op-één buiten de virtuele beursvloer.