Wouter Hoeffnagel - 24 mei 2022

Arrow Electronics levert Cloud Calling van Netaxis

Arrow Electronics levert Cloud Calling van Netaxis image

Technologieleverancier Arrow Electronics gaat een EMEA-distributieovereenkomst aan met Netaxis, een softwareleverancier binnen de telecommunicatiesector. Arrow gaat de Cloud Calling-oplossing van Netaxis als een dienst via ArrowSphere aanbieden. De overeenkomst biedt telco's en IT-resellers de mogelijkheid om direct routing of operator connect-automatisering voor Microsoft Teams via de cloud aan te schaffen door gebruik te maken van hun eigen of een andere bestaande direct routing of operator connect-infrastructuur en deze te integreren met alle andere Telecom Core-elementen (spraak of IT).
 
Direct Routing en Operator Connect voor Microsoft Teams maken externe telefoongesprekken vanuit Teams mogelijk - gebruikers kunnen direct vanuit het platform bellen en gesprekken ontvangen, waardoor ze kunnen schakelen tussen interne en externe communicatiekanalen zonder van apparaat of applicatie te hoeven wisselen.  

Volledig geautomatiseerd

Netaxis Cloud calling is volledig geautomatiseerd, waardoor het mogelijk is grote aantallen klanten aan te haken. Het is flexibel dankzij de modulaire aanpak en het kan op veel manieren aangepast worden om klanten te helpen hun oplossing onderscheidend te maken. Netaxis beschikt daarnaast over veel kennis en expertise op het gebied van telecomspraaknetwerken.
 
“We hebben ervoor gekozen om met Arrow samen te werken in EMEA vanwege de sterke positie en referenties van Arrow in de regio en de uitzonderlijke capaciteiten op het gebied van de ontwikkeling van channel partners, sales en support”, zegt Stéphane Bruyneel, channel partner manager bij Netaxis. “Met een gezamenlijke proactieve aanpak willen we Netaxis tot een primaire keuze  maken voor telco's en IT-resellers wanneer ze nadenken over de beste manier om gesprekken in de cloud te routeren.”
 
ArrowSphere biedt het kanaal een manier om een grote verscheidenheid aan cloudoplossingen aan te bieden, te bestellen, te beheren, te analyseren en te factureren. Met de verbeterde gebruikerservaring en functionaliteiten is het platform ontworpen om de verbinding tussen cloud service providers, partners en eindklanten in lijn te brengen. Een speciaal ArrowSphere-team helpt klanten de volledige workflow te beheren en ondersteunt kanaalklanten bij het opbouwen en uitbouwen van hun cloud-activiteiten.