Rainer Stiller leidt marketingorganisatie van Vertiv

Rainer Still

18-05-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Rainer Stiller leidt marketingorganisatie van Vertiv

Vertiv, wereldwijde leverancier van bedrijfskritische infrastructuur en connectiviteitsoplossingen, benoemt Rainer Stiller tot Chief Marketing Officer (CMO). Stiller gaat leiding geven aan de wereldwijde marketingorganisatie van Vertiv bij het uitdragen van haar visie om klanten te voorzien van een meer innovatieve en persoonlijke digitale marketingervaring.
 
Stiller heeft meer dan twintig jaar ervaring in leidinggevende functies op het gebied van sales en marketing bij F500- en Euro Stoxx 50-bedrijven, met functies in de Verenigde Staten, Frankrijk en Zwitserland. Hij studeerde af aan de Munich University of Applied Sciences in marketing en human resource management, en leerde de kneepjes van het marketingvak bij het hoofdkantoor van BMW in Duitsland.

Sinds 2017 actief voor Vertiv

In 2017 begon hij bij Vertiv als Vice President of Marketing voor EMEA. Later promoveerde hij tot Vice President Global Channel Marketing. Stiller heeft in deze functie geholpen bij de transformatie van demand generation, klantervaring, digitalisering van lead-to-order processen, de inzet van de sales force en strategische branding mede vormgegeven.
 
“In de afgelopen vier jaar heeft Rainer ervoor gezorgd dat onze marketingorganisatie succesvol is geworden”, zegt Gary Niederpruem, Chief Strategy & Development Officer bij Vertiv. “Hij staat daarmee aan de basis van een sterk verbeterde digitale ervaring en heeft Vertiv gestimuleerd om vindingrijker en strategischer te zijn in het bedienen van onze klanten. Zijn passie voor de rol die marketing speelt, draagt bij aan ons succes, zowel intern als extern. Dit maakt hem de perfecte persoon om onze wereldwijde marketingorganisatie te leiden.”

Creatiever, doelgerichter en analytischer

Stiller zegt over zijn aanstelling: “Ik ben van plan om Vertiv en het marketingteam te helpen om nog creatiever, doelgerichter en analytischer te worden en zo onze klanten te nog beter te bereiken en aan ons te binden. Ik ben trots dat ik deel uitmaak van een innovatieve organisatie en leiding kan geven aan een divers, wereldwijd team, dat gemotiveerd en toegewijd is om echt een verschil te maken voor onze stakeholders.”

Terug naar nieuws overzicht
Datacenters