Martijn Kregting - 10 mei 2022

Avaya levert Avaya OneCloud-portfolio voortaan via Azure

Avaya levert Avaya OneCloud-portfolio voortaan via Azure image

Avaya gaat een strategisch partnerschap aan met Microsoft, door het Avaya OneCloud-portfolio aan te sluiten op Microsoft Azure. Deze combinatie moet bedrijven meer mogelijkheden bieden om hun productiviteit en klantenbetrokkenheid te verhogen met betrouwbaarheid, flexibiliteit en schaalbaarheid.

Avaya leverde al zijn Avaya OneCloud Contact Center as a Service (CCaaS) via Azure. Dat wordt nu dus uitgebreid met het Avaya OneCloud-portfolio op Azure, bedoeld voor bedrijven die op zoek zijn naar flexibiliteit in een hybride, publieke of privé cloudomgeving.

Belangrijke mijlpaal

David Austin, Senior Vice President, Strategy en Alliances bij Avaya, noemt het strategisch partnerschap met Microsoft een belangrijke mijlpaal in de transformatie naar een cloudbedrijfsmodel. "Het feit dat Microsoft wereldwijd actief is, betekent dat onze gezamenlijke klanten Avaya OneCloud-oplossingen snel, flexibel en op een kostenefficiënte wijze kunnen implementeren in een cloudomgeving naar keuze."Avaya kan zo zijn go-to-market bereik uitbreiden, benadrukt Austin.

Casey McGee, Vice President, Global ISV Partner Sales bij Microsoft, stelt dat veel van de grootste klanten van Azure een voorkeur hebben voor Avaya-communicatieoplossingen. Het aanbieden van Avaya OneCloud op Microsoft Azure biedt hen een extra mogelijkheid om te profiteren van hun investeringen en tegelijkertijd hun overstap naar de cloud te versnellen.

"We werken er samen aan om klanten over de hele wereld te helpen hun bedrijf te transformeren, digitalisering te stimuleren en sneller initiatieven voor de migratie van werklasten te implementeren. Dit is een belangrijke kans, vooral voor Microsoft-klanten nu ze meer workloads naar Azure verplaatsen."

Avaya heeft de co-sell ready status bereikt, wat betekent dat Avaya direct met Microsoft verkoopteams en partners zal samenwerken aan gezamenlijke verkoop- en enablementmogelijkheden. Deze strategische samenwerking maakt het volgens beide aanbieders voor klanten makkelijker om te profiteren van hun investeringen in Microsoft-technologieën om communicatie- en contact center-workloads versneld naar Azure te verplaatsen.

Toegang tot Nuance-technologie

Avaya CCaaS-klanten krijgen ook toegang tot Nuance's Contact Center AI-technologie, geïntegreerd met OneCloud. "De gezamenlijke mogelijkheden van Microsoft en Nuance geven Avaya-klanten flexibiliteit om intelligente, gepersonaliseerde en impactvolle consumenteninteracties te creëren. Tegelijkertijd worden langetermijninvesteringen beschermd en krijgen ze controle over hun gegevens", aldus Tony Lorentzen, Senior Vice President van Intelligent Engagement Solutions bij Microsoft-dochter Nuance.

Later dit jaar verwacht Avaya de OneCloud CCaaS-mogelijkheden verder uit te breiden met een Microsoft Teams-integratie, waardoor klanten de expertise en kennis van hun hele organisatie breder kunnen inzetten.