Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commerce

05-05-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Freshworks lanceert geïntegreerd CRM-systeem voor e-commerce

Freshworks lanceert Freshworks CRM voor e-commerce, een oplossing voor klantrelatiebeheer (CRM) met een eenduidig klantendossier voor conversational marketing, verkoop en klantenondersteuning. De CRM-oplossing is ontwikkeld voor direct-to-consumer merken en digitale retailers en stelt medewerkers in staat om via moderne messaging-kanalen rechtstreeks contact te leggen met hun kopers, zodat deze een meer gepersonaliseerde en prettiger ervaring krijgen. Freshworks CRM voor e-commerce is rechtstreeks bij Freshworks verkrijgbaar en in de Shopify App Store.

Uit een recent onderzoek blijkt dat 96% van de consumenten die een slechte klantenservice hebben ervaren, aangeeft dat dit van invloed is op hun loyaliteit aan een merk. In een wereld waarin consumenten klikken om meer te kopen op sociale, mobiele en online kanalen, waardoor tegen 2025 een digitale handelsmarkt van tegen de 7 biljoen euro zal ontstaan, is de grens tussen klantenservice en aankoopbeslissingen vervaagd. Echter, de meeste bestaande CRM-oplossingen dwingen bedrijven tot een 'voeg toe en integreer'-aanpak voor verkoop, marketing en ondersteuning, waardoor de aankoop- en service-ervaring voor klanten wordt gefragmenteerd.

Messaging integeren

Freshworks CRM voor e-commerce helpt bedrijven om klanten via messaging- kanalen zoals WhatsApp en sms te betrekken bij marketing, support en verkoop. De oplossing integreert van oudsher met e-commerceplatforms en biedt marketingautomatisering, campagnes via meerdere kanalen (e-mail, chat, WhatsApp en sms) en conversational sales en support (live-chat en AI-chatbots). Zo helpt het bedrijven hun doelgroep te segmenteren, berichten te automatiseren en te personaliseren en klanten blij te maken met proactieve ondersteuning. Kopers krijgen sneller antwoord op hun vragen en bedrijven kunnen inzichten in klantenondersteuning over verschillende digitale kanalen bundelen.

Freshworks kondigt daarnaast aan dat Freshworks CRM voor e-commerce beschikbaar is in de App Store van Shopify. Freshworks CRM voor Shopify is een gebundelde marketing-, support- en verkoopoplossing die speciaal ontwikkeld is voor deze community. Shopify-winkeliers kunnen hiermee aantrekkelijkere klantervaringen creëren door hun klanten te segmenteren en te vermarkten op basis van aangepaste gebeurtenissen, zoals het achterlaten van een winkelwagentje en bezoekers die voor het eerst een bezoek brengen, enzovoort. Daarnaast wordt ook gebruik gemaakt van kant-en-klare Shopify Playbooks om berichten te automatiseren en te personaliseren via e-mail, live-chat, WhatsApp en sms.

Freshworks CRM voor Shopify is gebouwd op het Freshworks Neo platform, dat een eenduidig klantendossier mogelijk maakt binnen een ecosysteem van duizenden apps en gedeelde services.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

CRM, e-commerce