Martijn Kregting - 03 mei 2022

The Data Agency neemt Global Group over

The Data Agency neemt het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland over. De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Deze overname past volgens The Data Agency in haar versnelde groeistrategie: dé go to partner zijn voor technologie, data en analyse in West-Europa.

Het team in Duitsland zal worden aangestuurd door de huidige algemeen directeur Klaus Werry. Alle medewerkers van The Data Agency, vanaf nu ook die van Global Group, kunnen vanuit huis werken of vanuit een van de kantoren in Arnhem, Brussel, Utrecht en Duitsland.

"Onze groep en oplossingen zijn in de loop van de tijd geëvolueerd en gegroeid", stelt Frank de Beun, Chief Executive Officer bij The Data Agency, in een toelichting op de overname. "In het begin richtten we ons op datadiensten voor direct mail, nu ondersteunen we klanten bij het maximaliseren van het rendement en het minimaliseren van risico's bij first-party klantdata. De huidige producten en diensten van Global Group sluiten perfect aan bij The Data Agency."

Uitbreiden strategische partnerschappen

Ronald Langendoen, Chief Innovation Officer bij The Data Agency, verwacht na de overname onder meer de huidige strategische partnerschappen met bijvoorbeeld Google en Infosum in Europa uit te kunnen breiden en nieuwe datatechnologie-oplossingen aan te bieden aan de klanten van Dun & Bradstreet's B2C Marketing Division.