Redactie - 03 mei 2022

Opnieuw Great Place To Work-certificering voor Bizzomate

Opnieuw Great Place To Work-certificering voor Bizzomate image

Bizzomate, gespecialiseerd in software-oplossingen voor het digitaliseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen, is voor de tweede keer op rij officieel gecertificeerd als ‘Great Place To Work’. Het certificaat werd toegekend door ‘Great Place To Work’, een organisatie die bedrijven begeleidt met onderzoek naar, en ontwikkeling en erkenning van goed werkgeverschap.
 
Anne van der Heide, Happiness Officer bij Bizzomate: “We vinden het een grote eer dat we voor de tweede keer ‘Great Place to Work’ zijn geworden. Hiermee laten we zien dat we structureel een uitstekende werkgever zijn. Dat we in het onafhankelijke ‘Great Place to Work’-onderzoek een 100 procent score halen op aspecten als vertrouwen in onze medewerkers, hen ruimte geven om hun werk te doen en suggesties en ideeën actief oppakken, maakt me extra trots. Hier geven we al jaren hoge prioriteit aan bij Bizzomate. We gaan er de komende periode aan werken om onze scores nog verder te verhogen. Zo hopen we een nog aantrekkelijkere werkgever te worden in deze krappe arbeidsmarkt.”
 
Jordy Delahaije van Bizzomate: “Wat voor mij Bizzomate een Great Place to Work maakt is dat dit een plek is waar mensen met een gedeelde passie samen werken om te winnen. Het voelt meer aan als een familie dan een bedrijf. Het maakt qua omgangsvormen niet uit of je nu met een collega of een gids spreekt. Je krijgt veel vrijheid om je eigen verantwoordelijkheid te pakken, je eigen keuzes te maken maar ook om je eigen fouten te maken. Dit stimuleert het groeiproces alleen maar. Ik heb vaak het gevoel dat met waardering en interesse gekeken wordt naar het pad dat je binnen Bizzomate voor jezelf uitstippelt en volgt.”

Uitstekende totaalscore

Bizzomate heeft voor de tweede keer op rij een totaalscore behaald van 94 procent. Ten opzichte van het voorgaande jaar waren er een paar kleine verschillen. De score op kameraadschap steeg en de trots op het bedrijf daalde iets. Beide verschillen zijn mogelijk veroorzaakt door de Corona-pandemie in 2021, meldt Bizzomate. Hierdoor werkten medewerkers veel vanuit huis en in kleinere groepen waardoor ze meer verbondenheid met elkaar ervoeren, maar iets minder trots waren op het bedrijf als geheel.
 
De aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en het MVO-beleid waren opnieuw de voornaamste redenen dat medewerkers Bizzomate een ‘great place to work’ vinden. Medewerkers van Bizzomate mogen tien procent van hun tijd besteden aan projecten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Culture Club

Bizzomate gaat actief aan de slag om de scores uit het onderzoek de komende periode verder te verbeteren. Het bedrijf heeft een ‘Culture Club’ opgericht. Dit is een representatieve groep van medewerkers die samen met de oprichter van Bizzomate en de happiness-medewerkers de resultaten van het onderzoek bekijkt en analyseert en verbeteracties opstelt. Het komende jaar gaan ze bijvoorbeeld aan de slag om promotiemogelijkheden bij Bizzomate nog beter inzichtelijk te maken.