CM.com boekt weer sterke groeicijfers

Jeroen van Glabbeek, CEO CM.com

20-04-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

CM.com boekt weer sterke groeicijfers

CM.com heeft zijn cijfers voor het eerste kwartaal 2022 bekend gemaakt. De omzet stijgt met 42% naar 70,5 miljoen euro. De autonome omzet stijgt met 38%. De brutowinst stijgt met 45% naar 17,8 miljoen euro en brutomarge stabiel op 25% Verder is de overname van AI-technologiebedrijf Building Blocks voor consumenten afgerond; dit moet een volgende stap worden in de evolutie van de conversational commerce-propositie van CM.com.

De 2022 jaaromzet zal naar verwachting uitkomen tussen 310 miljoen - 330 miljoen euro. Er is dan sprake van een terugkeer naar structureel positieve EBITDA tegen eind 2023, door verdere intensivering van groei-investeringen.

Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com: “We zijn goed begonnen met een sterke omzet- en brutowinstgroei in het eerste kwartaal van 2022, ondanks een turbulente en onvoorspelbare omgeving. We zien nog steeds een grote vraag naar onze conversational commerce-oplossingen, waarbij steeds meer bedrijven de klantervaring willen verbeteren en personaliseren. Onze CPaaS-, Payments- en Ticketing-activiteiten hebben allemaal bijgedragen aan de groei. We zagen ook een sterke vraag naar onze mobiele SaaS-oplossingen die zorgen voor toenemende voorspelbare terugkerende inkomstenstromen in de toekomst. Dit kwartaal hebben we de acquisitie van Building Blocks afgerond, die een schat aan consumenten-AI-technologie met zich meebrengt om onze conversatie-cloudsoftwareoplossingen verder te versterken.

Dat de wereld weer opengaat, heeft een tweeledig effect op onze bedrijven. We denken vorig jaar de piek in spraakminuten te hebben gezien. Tegelijkertijd verwachten we dat dit zal worden gecompenseerd door de aanhoudende groei in messaging en SaaS-oplossingen, samen met een stijging van de verwerkte betalingen en kaartverkoop dankzij de aankomende sport-, vrijetijds- en entertainmentevenementen, aangezien mensen graag meer naar buiten gaan. .

We verwachten dat de omzet in 2022 tussen de € 310 miljoen - € 330 miljoen zal liggen, in lijn met onze gemiddelde doelstelling voor een jaarlijkse omzetgroei op middellange termijn van meer dan 30%. Na de succesvolle uitvoering van onze versnelde groeistrategie in de afgelopen twee jaar, verwachten we tegen het einde van 2023 terug te keren naar een structureel positieve EBITDA, aangezien de winst die we behalen met het bedienen van bestaande klanten de kosten van het aantrekken van nieuwe klanten zal overtreffen.”

 

Terug naar nieuws overzicht