Honderden klanten getroffen door storing bij Atlassian

12-04-2022 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Honderden klanten getroffen door storing bij Atlassian

Atlassian is getroffen door een omvangrijke storing. Zo'n 400 klanten kunnen sinds 5 april geen gebruik meer maken van de diensten van het bedrijf. Het bedrijf werkt aan een oplossing.

Het probleem is ontstaan tijdens onderhoud aan een script dat op 5 april is uitgevoerd. Hierbij is een fout gemaakt, waardoor getroffen klanten niet langer gebruik kunnen maken van diensten van Atlassian. Het gaat concreet om Jira Software, Jira Service Management, Jira Work Management, Confluence en Opsgenie Cloud.

Atlassian erkent het probleem en meldt te werken aan een oplossing. Het bedrijf waarschuwt dat het oplossen van de problemen tijdrovend is. "Een klein aantal Atlassian-klanten ondervindt nog steeds serviceonderbrekingen en heeft geen toegang tot hun sites. Onze wereldwijde technische teams werken 24/7 om vooruitgang te boeken bij dit incident. Op dit moment hebben we de functionaliteit opnieuw opgebouwd voor meer dan 35% van de gebruikers die worden getroffen door de servicestoring, zonder gerapporteerd gegevensverlies. De herbouwfase is bijzonder complex vanwege de verschillende stappen die nodig zijn om sites te valideren en gegevens te verifiëren. Deze stappen vergen extra tijd, maar zijn van cruciaal belang om de integriteit van opnieuw opgebouwde sites te waarborgen. Onze excuses voor de duur en de ernst van dit incident en we hebben stappen ondernomen om herhaling in de toekomst te voorkomen", schrijft Atlassian.

In een aanvullend bericht meldt het bedrijf dat het percentage van getroffen klanten waarvoor de functionaliteit is hersteld inmiddels is gestegen tot 40%.

Terug naar nieuws overzicht