Wouter Hoeffnagel - 30 maart 2022

4NG neemt digitale bureau theFactor.e over

4NG neemt digitale bureau theFactor.e over image

4NG neemt het Gronings digitale bureau theFactor.e (TFE) over. Met de overname van theFactor.e haalt 4NG veel gespecialiseerde kennis over UX-research en technologische kennis over Bloomreach en Sitecore in huis. Daarnaast voegt TFE ervaring toe in het werken met bedrijven in onder andere de zorg en onderwijs.

4NG is een full-service digitaal bureau met een buy-and-build-strategie. Het nam eerder ook Netvlies en Bikkelhart over. Nu wordt dius ook TFE overgenomen. Ton Renes, M&A Director van 4NG: "Los van de uitgebreide kennis van nieuwe technologie, een breed klantenbestand en ambitieus ondernemerschap, vind je bij theFactor.e ook de vertrouwde Groningse nuchterheid. Ze doen wat ze zeggen en komen hun afspraken na. Met deze toevoeging telt onze bureaugroep nu zo'n 300 experts die klanten end-to-end ondersteunen en een breed scala aan digitale oplossingen tot in de puntjes beheersen."

‘Eigen identiteit, kracht van collectief’

Arjan Wessels, commercieel directeur en mede-eigenaar van theFactor.e, is erg enthousiast over de aansluiting bij 4NG: "Door de overname kunnen wij onze ambities een versnelling geven en onze positie als digital agency in het Noorden versterken. Door aansluiting bij de bureaugroep krijgen onze klanten en medewerkers toegang tot een breder scala aan diensten en kennis. Maar ook als ondernemer heb ik binnen 4NG nu mede-ondernemers waarmee ik kan sparren. We gaan een mooie periode tegemoet waarin theFactor.e zijn autonomie en identiteit behoudt, maar met de kracht van het collectief van 4NG en het bredere Conclusion-ecosysteem achter zich."

theFactor.e werd ruim 25 jaar geleden opgericht. Een belangrijk deel van de klanten zit in de gezondheidszorg en het onderwijs zoals Menzis, UMCG, Hanzehogeschool Groningen, Saxion, Universiteit Leiden en Aeres. Verder bedient theFactor.e klanten zoals RDW, Olympia Uitzendbureau en Triodos Bank. Dat zet voor 4NG niet alleen de deur tot die markten verder open, het kan ook terugvallen op de expertise in UX-research aanwezig binnen TFE.

Human-first benadering

"Wij ontwerpen en bouwen niets voordat wij de eindgebruiker door en door kennen maar ook de klant zelf", legt Wessels uit. "Zo zoeken we altijd naar de beste oplossing en samenwerkingsvorm. Deze human-first benadering zorgt nu al voor autonome groei: we hebben recent nog 6 mensen aangenomen. Met 4NG en Conclusion kunnen we dat nog eens versnellen."

Ook Renes ziet kansen om verder te groeien omdat theFactor.e veel ervaring heeft bij klanten in de gezondheidszorg en het onderwijs. "Juist in deze branches is de 'human first factor' die theFactor.e biedt erg belangrijk. Wij kunnen binnen onze bureaugroep deze klanten ook een uitgebreider aanbod van diensten bieden."

Deel van Conclusion-ecosysteem

De bedrijvengroep van 4NG is sinds 2021 onderdeel van het ecosysteem van IT-dienstverlener Conclusion dat bedrijven en overheden ondersteunt in hun digitale transformaties. Bert Jan de Jongh, Director Business Transformation bij Conclusion is verheugd met de toevoeging van theFactor.e aan het ecosysteem: ""Wij merken bij onze klanten een sterke behoefte aan Sitecore- en Bloomreach-expertise, die we met TFE uitstekend kunnen invullen. Daarnaast heeft Conclusion met haar bedrijven D&A Medical Group en Furore al sterke posities in de zorgmarkt op het vlak van applicaties, digitale informatie, data & gegevensuitwisseling en procesoptimalisatie. Met de overname van theFactor.e zijn we nóg beter in staat om bij onze klanten in de zorgmarkt en daarbuiten een digitale transformatie in gang te zetten en succesvol af te ronden."