Frontline Solutions breidt diensten uit met Amazon Connect

31-03-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Frontline Solutions breidt diensten uit met Amazon Connect

Frontline Solutions, CX-expert en system integrator van klantcontacttechnologie, gaat naast Genesys Cloud ook de implementatie van Amazon Connect voor haar rekening nemen. Frontline Solutions is de eerste lokale implementatiepartij voor Amazon Connect in de Benelux.

Amazon Connect is de cloud-gebaseerde omnichannel contactcenter-oplossing van Amazon Web Services (AWS). Amazon Connect is een echte “pay per use” oplossing, waarbij per minuut gespreksduur wordt afgerekend en dus alleen per afgehandelde interactie in rekening wordt gebracht. Belangrijk in een tijd waarin klanten steeds sneller waar voor hun geld willen. Omdat Amazon Connect heel gemakkelijk is in te richten, kan de eerste interactieflow binnen 30 minuten gerealiseerd worden.

Hans Reuver, Algemeen directeur Frontline Solutions: “De Amazon Connect oplossing is een perfecte aanvulling op ons portfolio, waarmee we nu nog meer organisaties kunnen helpen met het oplossen van hun digitale klantcontact-uitdagingen. Kim de Boer, vorig jaar gestart als Business Development Manager bij Frontline Solutions, is verantwoordelijk voor het opzetten, de uitrol en de verdere ontwikkeling van deze nieuwe dienst.”

Salesforce integratie

Een belangrijke gunstige eigenschap van Amazon Connect is de snelle en eenvoudige integratie met Salesforce Service Cloud, een applicatie die veel organisaties al gebruiken voor het afhandelen van klantinteracties. Via Service Cloud Voice biedt Amazon Connect de mogelijkheid om ook telefoongesprekken af te handelen binnen de Service Cloud applicatie van Salesforce. Klanten die bellen worden hiermee op een intelligente manier zo snel mogelijk met de best beschikbare agent verbonden, wat resulteert in een hogere klanttevredenheid en kortere afhandeltijd.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud