Witold Kepinski - 24 januari 2022

SonicWall SonicOS 7.0 firewall gebruikers ondervinden service onderbrekingen

SonicWall SonicOS 7.0 firewall gebruikers ondervinden service onderbrekingen image

SonicWall heeft een tijdelijke tijdelijke oplossing uitgegeven voor sommige SonicOS 7.0-firewallgebruikers ei3 serviceonderbrekingen ondervonden in de vorm van reboot-loops of verbindingsproblemen.

Bepaalde firewalls met SonicOS 7.0 konden de handtekeningupdate die op 20 januari werd gepubliceerd niet correct verwerken. Tijdens het ontleden van de handtekeningupdate door een van de componenten in SonicOS, leidde een hoekfout tot een herstart of verbindingsonderbreking. Firewalls zijn ontworpen om nieuwe handtekeningen op te halen bij het opstarten, dus dit proces wordt herhaald na een herstart.

SonicWall heeft de handtekeningen bijgewerkt om het probleem aan te pakken, inclusief vernieuwde tijdstempels. Firewalls halen automatisch de volledige handtekeningupdate op, dus er is geen actie van de eindgebruiker vereist. SonicWall heeft de hoofdoorzaak geïdentificeerd en meerdere wijzigingen doorgevoerd om toekomstige gebeurtenissen te voorkomen.

Opmerking: als u incrementele updates eerder hebt uitgeschakeld als onderdeel van de oorspronkelijke tijdelijke oplossing hieronder, moet u deze opnieuw activeren. Incrementele updates verbeteren de efficiëntie van de levering van handtekeningen. Voor optimale prestaties moeten klanten incrementele updates opnieuw inschakelen zodra de firewall weer normaal werkt.

Alternatieve oplossing

Voordat u bijgewerkte handtekeningen ontvangt die het probleem zoals hierboven beschreven oplossen, kan de volgende tijdelijke oplossing worden geïmplementeerd als alternatieve oplossing door gebruikers die fysieke toegang hebben tot het getroffen apparaat. Lees meer hier.