Witold Kepinski - 17 januari 2022

Retail onderzoek IBM: Hybride winkelen is in opkomst

Retail onderzoek IBM: Hybride winkelen is in opkomst image

IBM Institute for Business Value en de National Retail Federation, 's werelds grootste detailhandelsvereniging, hun tweede wereldwijde onderzoek aan. Uit het onderzoek, Consumers want it all, blijkt dat de consumentenvoorkeuren voor duurzaamheid en shopping journeys versplinterd zijn over meerdere digitale, fysieke en mobiele contactpunten.

Het nieuwe wereldwijde onderzoek toont aan dat hybride winkelen, het combineren van fysieke en digitale kanalen tijdens de shopping journey, in opkomst is. Volgens het onderzoek is de manier waarop consumenten winkelen door COVID-19 routine geworden. Retailers moeten hierdoor wendbaarder worden om klanten te ontmoeten door digitale en fysieke winkelervaringen te integreren.

De belangrijkste bevindingen zijn onder meer:

De helft van de respondenten is bereid om meer te betalen voor duurzaamheid;
Er is een kloof tussen intentie en actie - slechts 31% van de respondenten zegt dat de meeste producten die ze kopen duurzaam zijn;
Doelgerichte consumenten die producten/merken kiezen op basis van hun waarden, zoals duurzaamheid, vormen nu het grootste consumentensegment (44%)
72% van de consumenten vertrouwt nog steeds op fysieke winkels als geheel of een deel van hun primaire koopmethode;
1 op de 5 consumenten wil meer informatie over waar producten vandaan komen en geproduceerd worden.
Het onderzoek is gehouden onder meer dan 19.000 consumenten uit 28 landen, waaronder Nederland.

Lees meer hier.