ACM waarschuwt voor agressieve verkooppraktijk Kabel-gigant.com

12-01-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

ACM waarschuwt voor agressieve verkooppraktijk Kabel-gigant.com

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de agressieve verkoop- en incassopraktijk van Kabel-gigant.com. Dit bedrijf stuurt consumenten ongevraagd een pakketje met earpods of USB-kabels toe met het verzoek hiervoor te betalen. Consumenten worden vervolgens met betalingsherinneringen en aanmaningen onder druk gezet te betalen, hoewel zij nooit iets hebben besteld. Consumenten die ongevraagd iets toegestuurd krijgen, hoeven daar niet voor te betalen. Zij hoeven het product dat zij ontvingen ook niet terug te sturen. De ACM waarschuwt voor de praktijken van dit bedrijf.

Het bedrijf achter Kabel-gigant.com is hetzelfde bedrijf dat eerder verzorgingsproducten onder de naam Perfectionbody ongevraagd toezond en waarvoor de ACM ook waarschuwde.

Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM: “Wij waarschuwen consumenten voor de praktijken van Kabel-gigant. Consumenten onder druk zetten om te betalen voor iets dat ze ongevraagd toegestuurd krijgen, is een agressieve en misleidende verkooppraktijk. Wij roepen consumenten uitdrukkelijk op niet te betalen.”

Meldingen bij ACM ConsuWijzer

De ACM ontving bij haar consumentenloket ACM ConsuWijzer enkele tientallen meldingen van consumenten die agressief door dit bedrijf werden benaderd om te betalen. Consumenten ontvingen de earpods of kabels zonder dat zij contact hadden gezocht of iets hadden besteld. Zij ontvingen daarbij een rekening van 14,95. Euro. Vervolgens kregen zij betalingsherinneringen, waarna het bedrag dat zij moesten betalen met 25 euro werd verhoogd en werd gedreigd met een incassoprocedure. Dit mag niet. Consumenten hoeven niet te betalen als zij niets hebben besteld.

Terug naar nieuws overzicht