Witold Kepinski - 20 december 2021

Flinke investering in Mavrck influencer marketing platform

Flinke investering in Mavrck influencer marketing platform image

Mavrck, eeen influencer-marketingplatform voor zakelijke consumentenmerken, heeft aangekondigd dat het een investering van 120 miljoen dollar heeft afgerond van het wereldwijde groeiaandelenbedrijf Summit Partners. De nieuwe financiering zal de productuitbreiding van het bedrijf helpen versnellen en de missie van Mavrck ondersteunen om de operations-cloud te bouwen om alle soorten sociaal bewijs op grote schaal aan te drijven en uit te voeren.

Influencer-marketing is de afgelopen jaren enorm geëvolueerd, omdat klanten een meer authentieke merkervaring zoeken en verwachten tijdens het hele klanttraject. Onderzoek toont aan dat consumenten tegenwoordig meer worden beïnvloed door wat anderen zeggen en online weergeven dan door wat merken rechtstreeks overbrengen. Dit concept van sociaal bewijs - dat in wezen het vertrouwen beschrijft dat wordt gevormd door het verzamelen van ervaringen met een merk of een product, inclusief aanbevelingen, inhoud en beoordelingen van een netwerk van vrienden, gelijkgestemde vreemden, makers en beïnvloeders - is steeds meer een essentieel onderdeel geworden merkopbouwtool voor consumentenondernemingen.

Het Mavrck-platform is ontworpen om wereldwijde merken te helpen de kracht van sociaal bewijs te benutten waarop consumenten tegenwoordig vertrouwen met end-to-end relatiebeheer, workflowautomatisering en meting voor geïntegreerde marketingprogramma's voor influencer, creator, advocacy, affiliate, ambassador, referral , en loyaliteit. Sinds de oprichting van Mavrck in 2014 hebben zijn klanten het social proof-platform van het bedrijf gebruikt om meer dan drie miljoen makers wereldwijd te activeren om gesponsorde inhoud te genereren, waarmee meer dan 240 miljoen consumenten contact hebben gehad.

"De vertrouwenseconomie, gebouwd op de opkomst en versnelling van digitale democratisering en gevoed door sociaal bewijs, is gearriveerd, en daarmee komt een nieuwe reeks regels, gedragingen en kansen voor merken, makers en consumenten", zegt Lyle Stevens , Co- Oprichter en CEO van Mavrck. "Influencer-marketing is enorm geëvolueerd sinds de vroegste, op beroemdheden gerichte iteratie. Deze investering zal ons helpen om petabytes aan historische gegevens te verzamelen en aanbevelingsengines te bouwen om zakelijke marketeers in contact te brengen met de juiste makers, op de juiste manier en tegen de juiste prijs."