Witold Kepinski - 17 december 2021

CM.com neemt Building Block over

CM.com neemt Building Block over image

CM.com, speler in cloudsoftware voor conversational commerce, is exclusieve onderhandelingen aangegaan om Building Blocks, het technologiebedrijf van consumenten-AI, over te nemen. Het bedrijf combineert data science software met data science diensten die zijn klanten in staat stellen om relevantere en gepersonaliseerde interacties binnen hun bedrijf op te bouwen.

De jaarlijkse terugkerende inkomsten (ARR) van Building Blocks zijn de afgelopen drie jaar met gemiddeld 97% per jaar gestegen en komen nu uit op een ARR van circa 4 miljoen euro. Als gevolg hiervan zal de voorgenomen overname de strategie van CM.com ondersteunen om zijn ARR en kernbrutomarge te verhogen. Building Blocks is opgericht in 2013.

Het bedrijf heeft vestigingen in Nederland en circa 40 medewerkers. De suite van Consumer AI-oplossingen van het bedrijf richt zich op consumentenbegeleiding (naar het juiste aanbod), consumentenbetrokkenheid en consumentenzorg. Haar klantenportfolio omvat geselecteerde consumentenbranches en omvat gerenommeerde merken als Samsung, Basic-Fit, Corendon en Sligro, wat de veelzijdigheid van haar aanbod aantoont. CM.com streeft er voortdurend naar om de lat hoger te leggen en nieuwe normen te stellen in conversational commerce. Als zodanig is de voorgenomen overname van Building Blocks een geweldige aanvulling en versneller van onze ambitie om het volgende niveau van conversational commerce te leveren, gericht op het optimaliseren van de klantervaring in de gehele klantreis.

Net als bij eerdere acquisities is CM.com van mening dat de technologie van Building Blocks perfect geschikt is voor internationale expansie. Ter illustratie: de technologie van RobinHQ, verworven in oktober 2020, is binnen een jaar volledig geïntegreerd in de Mobile Service Cloud van CM.com en wordt nu aangeboden in 15 landen.