Wouter Hoeffnagel - 17 december 2021

True lanceert nieuwe strategie en keert terug naar haar kern

True lanceert nieuwe strategie en keert terug naar haar kern image

True lanceert een nieuwe strategie voor het bedrijf. De organisatie gaat daarbij terug naar haar kern: managed hosting. True doet dat met een nieuwe purpose: scaling ambition through technology, ambities verwezenlijken door technologie slim toe te passen. Daarmee creëert het bedrijf voor haar klanten een grotere voorsprong in de markt.   

"True heeft jarenlang diensten voor managed hosting en managed werkplekken gecombineerd. In de praktijk bleek dat het twee compleet verschillende proposities zijn. Eind 2020 heeft onze moedermaatschappij, Broad Horizon, werkplekbeheerder Pink Elephant overgenomen. Vanuit strategisch oogpunt hebben we daarom begin 2021 besloten om onze werkplek-dienstverlening onder te brengen bij Pink Elephant", vertelt Marilou van Doorn (foto), CEO van True. "Naast de splitsing hebben we een voltallig nieuw en compleet management. Dat vormde voor ons het momentum om de strategie, missie en visie te herzien."

Technologie slim toe passen om ambities te realiseren

Wijdverspreide technologie vandaag de dag biedt grote mogelijkheden voor organisaties, maar ook grote uitdagingen. Ontwikkelingen volgen elkaar snel op, inclusief dreigingen voor de continuïteit van websites, webshops, webapplicaties en software. Met de nieuwe purpose gaat de organisatie samen met klanten die uitdagingen aan.

"In het verleden heeft True al heel veel successen behaald. We hoeven de strategie dan ook niet rigoureus anders te doen om successen voor klanten te blijven behalen", zegt Van Doorn. "We nemen de positie die we altijd al hadden steviger in: innovatieleider in de markt van specialistische managed hosting. Het belangrijkste in de strategie: mensen staan centraal. Van de eindgebruikers van onze klanten, onze klanten zelf, tot onze vakkundige engineers."

Persoonlijke aanpak voor zowel klanten als Trueligans

"We merken dat onze klanten die persoonlijke aanpak waarderen. Dat ze medewerkers van True – Trueligans genoemd – bij naam en toenaam kennen. Dat ze op een laagdrempelige manier contact kunnen opnemen. Dat we samen (fysiek of digitaal) een biertje drinken. Dat menselijke aspect is de kern van de nieuwe strategie", zegt Van Doorn. "Daarnaast geldt: True is altijd van Trueligans geweest. Ook voor hen geldt de nieuwe purpose scaling ambition. Kansen voor groei, jezelf verder ontwikkelen, werken met en aan innovatieve technologieën. Dat zat al impliciet in ons DNA en hebben we nu expliciet opgenomen in de strategie."

De nieuwe strategie van True is zowel bottom-up als top-down ontstaan. Vanuit de organisatie is de strategie initieel met een kleine groep opgebouwd. Deze sessies zijn zonder de directie erbij geweest, zodat er geen onbewuste sturing zou zijn. "Daaruit is een eerste versie gekomen", zegt Van Doorn. "De strategie die wij als nieuw management los daarvan hebben opgesteld, bleek daar één-op-één op te passen. Daarmee wisten we dat we een goede strategie te pakken hadden! Beide kanten scherpten elkaar aan en voegden unieke delen toe.”

Nieuwe strategie gebouwd op drie pijlers

De nieuwe strategie van True is gebouwd op drie pijlers: Change-as-a-team, Accelerate Action en Killing Complexity. "Met Change-as-a-team leggen we de nadruk op de samenwerking van Trueligans onderling en met klanten. True is onderdeel van jouw ontwikkel- of productteam, om effectief te kunnen werken aan de (door)ontwikkeling van je webdiensten", zegt Van Doorn. "Daarnaast versnellen we actie, door onze 20+ jaar ervaring en best practices in jouw branche in te zetten en door onze goed doorontwikkelde hostingformule. Tot slot verslinden we complexiteit als ontbijt en gaan we voor maximale impact met zo min mogelijk resources."

Na het opstellen van de strategie volgt nu uitvoering. "Voor de uitvoering zijn we met alle Trueligans samen gaan zitten en hebben we aan elke medewerker input gevraagd. Het zijn juist de medewerkers die het dichtstbij de klant staan. Zij weten wat er nodig is om de ambities van die klanten te verwezenlijken. Vanuit de directie geven we tijd, focus en mogelijkheden. Daarna is iedereen aan zet om de strategie uit te voeren en aan te scherpen", zegt Van Doorn. "Niet alleen medewerkers houden de strategie scherp, ook onze klanten. Hoe zij het verschil merken in onze dienstverlening, horen we graag."