Genesys krijgt kapitaal van Salesforce, ServiceNow en Zoom

09-12-2021 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Genesys krijgt kapitaal van Salesforce, ServiceNow en Zoom

Genesys, cloud specialist in orkestratie van klantervaringen, heeft een financieringsronde van 580 miljoen dollar aangekondigd, die bedoeld is om het leiderschap van het bedrijf in de Experience as a Service-markt wereldwijd te versnellen.

De overtekenronde werd geleid door Salesforce Ventures met deelname van andere investeerders ServiceNow Ventures; Zoom-videocommunicatie; fondsen en rekeningen beheerd door BlackRock, D1 Capital Partners en een andere grote in de VS gevestigde beheerder van beleggingsfondsen aan de westkust. Dit aanbod waardeert Genesys op een waardering van 21 miljard dollar.

"Twee jaar geleden zagen we de uitdaging waarmee bedrijven werden geconfronteerd om te voldoen aan de verwachtingen van consumenten en werknemers rond digitale ervaringen. We realiseerden ons dat we een kans hadden om niet alleen ons bedrijf, maar de hele sector te transformeren", aldus Tony Bates , CEO en voorzitter van Genesys . "We zijn van mening dat deze fondsenwerving, inclusief het inzamelen van vooraanstaande strategische investeerders, de prestaties die we tot nu toe hebben bereikt, bevestigt en onze voortdurende inspanningen zal versnellen om uit te breiden en de enorme Experience as a Service-marktkans die voor ons ligt te realiseren."

In de afgelopen twee jaar heeft Genesys een aanzienlijke transformatie ondergaan in zijn leiderschap, bedrijfsmodel, oplossingsportfolio en ecosysteem, wat heeft geleid tot een sterke groei. De cloud- en abonnementsboekingen van het bedrijf, die goed zijn voor meer dan 90% van het totale aantal nieuwe boekingen, groeiden in de eerste helft van het fiscale jaar 2022 ( 1 februari 2021 tot 31 juli 2021 ) met meer dan 100% op jaarbasis .

Genesys introduceerde ook de eerste multicloud-architectuur in de branche, leverde honderden innovaties op zijn klantervaringsplatforms, bracht een nieuwe oplossing voor personeelsbetrokkenheid uit en lanceerde de Genesys DX TM- oplossing, een conversatieproduct voor kunstmatige intelligentie (AI) en digitale ervaring gericht op nieuwe verkoop en marketing publiek. Acquisities hebben ook de mogelijkheden van het bedrijf op het gebied van AI en ervaringsorkestratie verder verbeterd.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud