Redactie - 09 december 2021

Onder de paraplu van Yielder Group ondersteunt INTO Telecom & IT zijn klanten nog beter

Onder de paraplu van Yielder Group ondersteunt INTO Telecom & IT zijn klanten nog beter image

INTO is een bekende en gewaardeerde naam, met bijna twintig jaar ervaring. De Managed Service Provider op het gebied van telecom en IT begint nu aan een nieuw hoofdstuk. Het valt sinds april onder de paraplu van het ambitieuze Yielder Group. Peter Bakker, de CCO van Yielder Group, wil groeien, maar vooral klanten nóg beter helpen. Dat begint bij ze begrijpen.

Bakker heeft een bak aan ervaring in de telecomwereld. Hij werkte onder meer voor KPN, Imtech Telecom, Esprit Telecom, Ziggo en Detron, voordat hij in 2019 CEO van INTO Telecom & IT en later CCO van Yielder Group werd. “Ik heb in die periode zo’n beetje alle facetten van de telecom en ICT actief meegemaakt.”

INTO bestaat sinds 2002. “We zijn één van de langst bestaande telecom- en IT-dienstverleners”, vertelt Bakker. “We verkopen via INTO oplossingen die door onszelf of in nauwe samenwerking met onze partners worden geleverd. De samenwerking met partners als KPN, T-Mobile en Vodafone is goed en constructief en dat zorgt samen met andere IT-partners voor een volledig pallet aan diensten en services voor onze klanten.’’

“Onze klanten zijn vooral van MKB-niveau. De focus ligt momenteel op bedrijven met 25 tot 250 werkplekken, in allerlei soorten branches. We doen nu onder meer veel migraties naar Microsoft Cloud. Vergis je niet, dat zijn ook op MKB-niveau veelal complexe projecten waar veel kennis voor nodig is.”

Vast aanspreekpunt
INTO helpt zijn klanten, behalve met migraties, met veel meer uitdagingen. Bakker geeft een voorbeeld. “Tijdens deze covidperiode zijn veel bedrijven gaan werken met Microsoft Teams. Ze gebruiken het vooral voor het bellen en laten vaak veel mogelijkheden liggen als het om samenwerken gaat. Wij kunnen hen helpen om de mogelijkheden van verschillende diensten voor hun organisatie passend te maken. Niet alleen met de technische koppelingen, maar vooral als het gaat om de functionaliteiten en de menselijke kant van het verhaal.” Hierin wil INTO het vaste aanspreekpunt zijn voor klanten. ‘’We hebben verschillende specialismes in huis. Van security tot business consultancy: wij kunnen op niveau met de klant in gesprek. Zijn er andere partijen die de klant met een eigen specialisme nog beter kunnen helpen, dan zijn wij het loket en leggen we de connectie. Wij helpen je als klant altijd met al je vragen.’’

Yielder Group
Dit voorjaar is INTO begonnen aan een belangrijk nieuw hoofdstuk in de bedrijfsgeschiedenis. Het is nu onderdeel van Yielder Group, waar ook Welcom Bij, Telecombinatie, Connectivity Factory en IP Visie onder vallen. “We zien een consolidatie in de telecom en IT-markt. We willen daar als grote speler een leidende rol spelen. Dit past uitstekend bij de strategie van Yielder Group, waardoor de samenvoeging van beide organisaties bijna vanzelfsprekend was.”

Yielder Group bestaat sinds 2019 en omvat meerdere bedrijven. Die vullen elkaar uitstekend aan, legt Bakker uit. Welcom Bij en Telecombinatie richten zich met name op de consumentenmarkt, Connectivity Factory richt zich als distribiteur op telecom- en ICT-resellers, INTO richt zich direct op klanten in het MKB vanaf 25 werkplekken en IP Visie is gespecialiseerd in hoge kwaliteit oplossingen op het gebied van (wholesale) glasvezel- en internetverbindingen. Sprake van botsende belangen is er dan ook niet. “In de maanden dat we nu bij Yielder Group zitten, is er nog geen enkel kanaalconflict geweest. Tot nu toe bevalt het dan ook erg goed. De samenvoeging van de merken is heel snel gegaan. Er staat nu een bedrijf met veel goede jonge professionals, waarbij de culturen van de verschillende merken zoveel mogelijk zijn behouden en elkaar versterken.”

Yielder Group blijft naast sterke autonome groei ook via M&A groeien, met name op internationaal gebied en met ICT over het gehele portfolio. Bakker gaat dan ook graag het gesprek aan met bedrijven die zich willen aansluiten.

Begrijpen
“Onze klanten hebben de afgelopen maanden gelukkig weinig van de samenvoeging gemerkt”, vervolgt hij. “We kijken op dit moment heel goed naar de manier waarop we alle diverse klantgroepen gaan bedienen zodat ze nog beter aansluiten op de behoefte van de klant. Onderdeel hiervan is dat we bouwen aan een verbeterd customer-intimacy-programma. De tijd van één keer per jaar langskomen om het contract te verlengen is voorbij. Klanten willen aan een goede oplossing geholpen worden en dat kan alleen als je ze écht kent en begrijpt.”

INTO’s ontwikkeling
De ambitie van INTO is groot. Het zoekt naast geschikte bedrijven voor overnames ook talentvolle nieuwe medewerkers voor allerlei functies. Jonge mensen maar ook professionals met een bewezen trackrecord zijn welkom in het bedrijf wat snel groeit en veel kansen biedt. Bakker: “Goede mensen die samen willen winnen zorgen voor tevreden klanten en dat is het doel.” Waar denkt hij over vier jaar te staan met INTO? “Dan focussen we ons heel sterk op de ‘midmarket’ en alles net daarboven, maar ik wil vooral een heel hoge klanttevredenheid en een klantverbreding. In deze markt die steeds verder standaardiseert, is het belangrijk dat je je beloftes waarmaakt. Service, dienstverlening en kennisdistributie zijn je onderscheidende vermogens, dus daar willen we in excelleren. Dat kunnen we. We zijn een betrokken club die keihard rent voor iedere klant. Elk MKB-bedrijf wordt in zekere zin een IT-bedrijf, maar die kennis binnenhalen blijft voor hen een uitdaging. Daarvoor moeten ze bij ons zijn.”

Nieuwe branding
Vlak voor het naar de drukker gaan van dit magazine, presenteerde INTO een nieuwe branding. Om de INTO-strategie en ambities te benadrukken, kregen onder meer het logo en de huisstijl een verfrissende make-over. Bakker: “Met onze nieuwe positionering versterken we het INTO-merk in de markt. De O in het logo staat voor de doorkijk naar de digitale wereld. Daar vindt onze business plaats. Wij helpen iedere klant met zijn passende digitale reis. Onze kleuren en visuele uitingen zoals je terugziet in marketingcampagnes en de website stralen dit uit: INTO is terug en sterker dan ooit. Vandaar ook de punt achter het logo: bij INTO moet je zijn. Punt uit!’’

Auteur: Johan van Leeuwen

Asset_2@3x.png