DataRobot kondigt DataRobot AI Cloud for Industries aan. Deze oplossing brengt AI-functies, best practices en integraties voor specifieke sectoren samen in één omgeving. De oplossing bouwt voort op DataRobot AI Cloud. Ook is samengewerkt met de grote en succesvolle organisaties in de maakindustrie, gezondheidszorg, retail en de bancaire sector. Zij kunnen nu de kracht van AI gebruiken om hun activiteiten te transformeren, sneller te groeien en risico's te beheren bij het leveren van diensten aan hun teams en klanten.
"DataRobot AI Cloud for Industries biedt verschillende sectoren een compleet platform dat helpt te voldoen aan branchespecifieke AI-behoeften. Van zorginstellingen die werken aan het verbeteren van klinische resultaten tot retailers die de winkelervaring opnieuw willen vormgeven", zegt Ritu Jyoti, Group Vice President, Worldwide Artificial Intelligence (AI) and Automation Research bij IDC. "Deze uitgebreide functies in combinatie met ‘solution accelerators’, ‘decision intelligence frameworks’ en trainingsprogramma's geeft DataRobot een sterke positie als oplossing voor specifieke sectoren.”
DataRobot heeft meer dan een miljoen projecten opgeleverd bij organisaties zoals Stanley Black & Decker en AB Inbev, waarmee er veel best practices beschikbaar zijn voor het toepassen van AI om onder andere patiëntenzorg, supply chain management, fraudedetectie en -preventie te verbeteren. Met DataRobot AI Cloud for Industries richt het bedrijf zich op het versnellen van impact van AI voor banken, retailers, maakbedrijven en gezondheidszorgorganisaties. De oplossing wordt in 2022 verder uitgebreid naar organisaties die actief zijn op het gebied van energie, life sciences, verzekeringen, overheid, telecommunicatie en media.
DataRobot biedt:
Verder kondigt DataRobot nieuwe en uitgebreide samenwerkingen aan met dataproviders, technologiepartners, system integrators en cloud-platformen.
DataRobot werkt samen met 40 procent van de top maakbedrijven wereldwijd om data en inzichten te benutten om flexibeler en veerkrachtiger te worden. DataRobot AI Cloud for Manufacturing biedt expertise om de supply chain, voorraadprognoses, preventief onderhoud en kwaliteitsbewaking te verbeteren. Specifieke ‘solution accelerators’ zoals versnellers die proactief defecten aan onderdelen identificeren en voorspellen, zijn volgens DataRobot van cruciaal belang om een continue, ononderbroken operatie te garanderen.
"We hadden een tool nodig die ons kon helpen snel in te spelen op een snel veranderende wereld", zegt Aleksandar Lazarevic, VP Advanced Analytics & Data Engineering bij Stanley Black & Decker. "Sinds de implementatie van DataRobot AI Cloud for Manufacturing, gebruiken we tijdreeksprognoses om de vraag van onze klanten beter te voorspellen en corrigerende maatregelen te nemen bij logistieke verstoringen."
DataRobot breidt zijn dienstverlening voor de bancaire sector uit om gericht actie te ondernemen op de veranderende en complexe uitdagingen in de branche. Organisaties kunnen AI Cloud for Banking gebruiken om zich te focussen op belangrijke kansen zoals fraudedetectie en -preventie, marketing, acquisitie, klanttevredenheid en -retentie en credit risk management.
DataRobot biedt ook oplossingen om de acceptatie en afwijzing van credit card transacties te optimaliseren bij het detecteren van fraude, waardoor klanten proactiever kwaadwillenden kunnen identificeren en consumenten worden beschermd.
Zorgorganisaties hebben tijdens een zeer complexe pandemie te maken met een ongekende vraag naar dienstverlening voor patiënten. DataRobot AI Cloud for Healthcare helpt hierbij door de patiëntenzorg te optimaliseren, prioriteit te geven aan de behandeling van de meest kritieke gevallen en prognoses te maken van personeels- en operationele behoeften, terwijl het claimbeheer wordt geoptimaliseerd. De oplossing versnelt ook het onderzoek naar doorbraken die ziekten en aandoeningen op wereldwijd niveau behandelen en voorkomen.
DataRobot AI Cloud for Retail bouwt voort op reeds aanwezige expertise door samen te werken met 40 procent van leidende retailers wereldwijd om meer gepersonaliseerde klantervaringen te creëren, nauwkeurigere supply chain- en voorraadprognoses te garanderen en tegelijkertijd de kosten van retailactiviteiten te optimaliseren.