Witold Kepinski - 16 november 2021

KPMG en ServiceNow breiden samenwerking uit

KPMG en ServiceNow breiden samenwerking uit image

KPMG en ServiceNow hebben een uitbreiding van hun samenwerking aangekondigd op het gebied van milieu-, maatschappij-, en governance (ESG)-gerichte oplossingen en diensten die het aanbod van KPMG uitbreiden en bedrijven helpen hun risicobeheer, resilience-processen en operations radicaal te veranderen.

KPMG is ServiceNow's lead launch en design partner voor hun nieuwe geïntegreerde ESG-oplossing en zal ook samenwerken met ServiceNow om bedrijven te helpen zichtbaarheid en transparantie te bieden binnen hun ESG-programma’s en -initiatieven en hen te helpen de strategie te bepalen, en deze initiatieven te beheren, te besturen en erover te rapporteren op één platform. De twee organisaties zetten zich in om zakelijke leiders te helpen bij het ontwikkelen van een algemene groeistrategie die is afgestemd op hun plannen voor digitale versnelling en ESG-initiatieven, en die hen tegelijkertijd helpt het vertrouwen van hun stakeholders te verdienen door middel van belangrijke capaciteiten en een portfolio van oplossingen.

ServiceNow en KPMG zetten zich samen in om oplossingen en diensten te leveren die helpen de waarde en de impact van ESG te benutten door bedrijven te helpen bij een proactievere benadering van ESG. Deze oplossingen kunnen bedrijven helpen bij het uitvoeren van ESG-strategieën, -programma’s en -initiatieven, van het bevorderen van diversiteit en inclusie en het terugdringen van de CO2-uitstoot tot het mogelijk maken van zakelijke weerbaarheid. Ook kunnen de oplossingen bedrijven helpen te voldoen aan de groeiende verwachtingen van klanten, regelgevers en investeerders bij hun streven naar een meer duurzame, rechtvaardige en ethische wereld.

Deze uitbreiding van de samenwerking brengt de diepgaande ervaring en marktleidende inzichten van KPMG-professionals in de sector samen met het toonaangevende digitale workflowplatform van ServiceNow. De onlangs aangekondigde ServiceNow-oplossing integreert ServiceNow ESG Management and Reporting met de ServiceNow Project and Portfolio management en Integrated Risk Management-oplossing om klanten te helpen bij het bepalen van de strategie, en het beheren, besturen en het rapporteren over hun ESG-inspanningen. KPMG-bedrijven zullen op deze oplossing voortbouwen en daarnaast ServiceNow Security Operations en ServiceNow Vendor Risk Management-oplossingen toevoegen om een reeks ESG-, risk & compliance-, internal audit-, operational resilience- en cybersecurity-oplossingen te creëren waarmee klanten vertrouwen kunnen opbouwen en behouden bij hun stakeholders.

Tegen eind 2021 zullen de KPMG-kantoren zich richten op twee technologieoplossingen die mogelijk gemaakt zijn door ServiceNow. De eerste oplossing zal organisaties helpen om de steeds dringender wordende uitdaging van transparantie in de supply chain aan te pakken door zichtbaarheid en duidelijkheid in het leveranciersecosysteem mogelijk te maken, en de tweede oplossing zal ESG-projecten, -data en -governance samenbrengen om klanten te helpen bij het beheren van hun ESG-verplichtingen en -compliance.