Transfer Solutions verbetert online bereikbaarheid voor huurders De Alliantie

Hans de Preter, Account Executive bij OutSystems

12-11-2021 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Transfer Solutions verbetert online bereikbaarheid voor huurders De Alliantie

Woningbouwvereniging de Alliantie heeft in samenwerking met OutSystems, leverancier van een modern platform voor applicatieontwikkeling, en IT-dienstverlener Transfer Solutions het medewerkersportaal ‘Panorama’ gelanceerd.

Met dit digitale portaal zet de Alliantie een nieuwe stap in haar digitale transformatie. Panorama stelt medewerkers via één systeem in staat om huurdersinformatie, bijvoorbeeld over reparatieverzoeken, in te zien en meldingen aan te maken, te updaten en af te sluiten. De Alliantie kan huurders hierdoor tijd- en plaatsonafhankelijke dienstverlening bieden. Bovendien worden huurders sneller geholpen met vragen, meldingen en verzoeken over hun woning of pand.

Betere bereikbaarheid voor huurders

Huurdersinformatie zoals vragen en meldingen stonden voorheen verspreid over verschillende applicaties waar medewerkers telkens opnieuw voor moesten inloggen. Het kostte daarom veel tijd om de juiste informatie te achterhalen die nodig is om huurders goed en snel te helpen. Met Panorama is alle informatie via één systeem in te zien. Daarnaast kunnen medewerkers klantvragen en -meldingen continu van geüpdatete informatie voorzien. Deze updates worden vervolgens via Panorama ook in andere relevante bronsystemen gezet. Als er bijvoorbeeld eerder contact is geweest met een huurder over een reparatie, kunnen medewerkers (details over) het eerdere contactmoment op deze manier snel en gemakkelijk terugvinden. Met het 360 graden klant- en pandbeeld dat zo ontstaat voor de Alliantie, is de reactietijd en antwoordkwaliteit voor huurders aanzienlijk verbeterd.

Luuk Niels, programmamanager bij de Alliantie, over het portaal: “Snelheid in dienstverlening is tegenwoordig erg belangrijk voor huurders. Daarom wilden we een applicatie ontwikkelen waarin onze klantenservicemedewerkers informatie snel kunnen vinden, zelf meldingen kunnen aanmaken en deze gemakkelijk kunnen bijwerken met updates. Het OutSystems platform biedt ons deze snelheid. Daarnaast stelt OutSystems ons in staat om het portaal continu zelfstandig te blijven ontwikkelen en onze huurders zo de best mogelijke dienstverlening te bieden. Dankzij deze wendbaarheid is de nieuwe applicatie vlot in gebruik genomen door onze medewerkers. Feedback die zij doorgaven konden we snel in de applicatie doorvoeren. We zijn heel blij met deze stap en zien ernaar uit om in de toekomst zowel voor onze medewerkers als huurders meer functionaliteiten aan het portaal toe te voegen.”

Hans de Preter (foto), Account Executive bij OutSystems: “Met de drive van de Alliantie om de service voor huurders zo optimaal mogelijk te maken, was een centrale, wendbare medewerkersapplicatie noodzakelijk. Met ons low-code platform konden we dit in korte tijd realiseren en met input van medewerkers finetunen, aansluitend bij hun wensen en behoeften om beter bereikbaar te zijn voor huurders. Ik ben blij dat we de Alliantie een stap verder hebben kunnen brengen in haar digitale transitie en kijk ernaar uit om dit gezamenlijk verder uit te bouwen.”

Terug naar nieuws overzicht