CX-specialist Hello Customer breidt activiteiten uit

Team Hello Customer

09-11-2021 | door: Redactie
Deel dit artikel:

CX-specialist Hello Customer breidt activiteiten uit

Techbedrijf Hello Customer, de end-to-end customer experience (CX) management tool en specialist in AI en CX, blijft groeien en breidt de activiteiten verder uit in Nederland en Frankrijk. De uitbreiding is onderdeel van het internationale expansieplan van Hello Customer, waarmee het van oorsprong Belgische bedrijf koers zet naar marktleiderschap op het gebied van CX-oplossingen voor internationale B2C-bedrijven.

Klantbeleving is essentieel voor het succes van een bedrijf. Het is namelijk moeilijk om te groeien als de bedrijfsdoelen en behoeften van de klant niet op dezelfde lijn liggen. Bedrijven die de cirkel rondmaken op zowel klant- als managementniveau, verminderen hun churn met minstens 2,3% per jaar en boeken maar liefst 11% meer inkomsten. Een goede klantbeleving zorgt ervoor dat de klant meer uitgeeft. Sterker nog: 86% van de kopers is bereid hier meer voor te betalen.

Leslie Cottenjé, Co-Founder en CEO: “Het is onze missie om de kloof te dichten tussen de bedrijfsprocessen en klantbeleving. Hierbij gaat het om meer dan slechts het verhogen van een tevredenheidsscore - het gaat erom écht te kunnen begrijpen waar verbetering mogelijk is of zelfs broodnodig.”

Hello Customer biedt inzicht in de gehele klantreis, van begin tot einde, middels een gecentraliseerde CX-management tool. Klantfeedback en operationele data worden op één plek verzameld, waarbij men met gemak over elke stap in de klantreis inzicht en feedback kan verkrijgen. Daarnaast biedt het platform het volledige spectrum aan klanttevredenheidsmetingen: NPS, CSAT en CES (Customer Effort Score).

“Onze mix van operationele data en de meest granulaire tekstanalyse ter wereld, stelt onze klanten in staat om de belangrijkste pijnpunten in bedrijfsprocessen aan te wijzen en op basis hiervan bepaalde verbeterprocessen te prioriteren. Hoe minder wrijving, hoe beter de service, hoe meer klanten terugkomen en nieuwe klanten aantrekken. Uiteindelijk resulteert dit in winstgevendheid. En ik ben er trots op dat onze technologie bedrijven helpt om dat te bereiken”, aldus Leslie.

De naam is ISAAC

Het analyseren van klantfeedback in combinatie met operationele data wordt vergemakkelijkt door slimme AI software genaamd ISAAC, ontwikkeld door Hello Customer. Bedrijven hebben immers accurate gegevens nodig om gerichte beslissingen te kunnen nemen op basis van klantfeedback. Middels open tekstanalyse wordt feedback automatisch gefilterd en geprioriteerd, en is het makkelijker de pijnpunten in de klantreis gericht aan te pakken zonder dat je veel extra feedback moet doornemen. De data wordt hierbij gevisualiseerd en feedback categorieën worden opgesplitst in verschillende niveaus, zodat binnen één oogopslag duidelijk is waar de oorzaak ligt en waar actie wordt vereist.

Johan van Mil, Co-Founder & Managing Partner van investeerder Peak: “In de huidige maatschappij is het voor consumentgerichte bedrijven steeds belangrijker om zich te onderscheiden. Producten zijn immers vaak met 1 klik op de knop voor een lagere prijs bij de concurrent te vinden. In de weg naar marktleiderschap heeft klantbeleving nu een nog belangrijkere rol ingenomen voor bedrijven. Peak gelooft sterk in de CX-management tool van Hello Customer en de toekomst van het bedrijf.”

Hello Customer slaagde erin om gedurende de corona crisis met 50% te groeien en de solide positie in de CX-branche te versterken, en breidde uit met partners zoals PwC en Multi Value. Het bedrijf heeft op dit moment meer dan 100 klanten, waaronder het Nederlandse BinckBank (Saxo Bank), Holland & Barrett en Blokker. Daarnaast is Hello Customer van plan de komende maanden het Nederlandse salesteam te verdubbelen en wordt er gestreefd naar groei verdubbeling in ARR.

Terug naar nieuws overzicht