Redactie - 01 november 2021

Zoho voegt nieuwe applicaties en diensten toe aan Zoho One

Zoho voegt nieuwe applicaties en diensten toe aan Zoho One image

Zoho introduceert vandaag nieuwe applicaties en diensten voor het besturingssysteem Zoho One. Deze nieuwe release stimuleert bedrijven om onsamenhangende datavraagstukken op te lossen en communicatiegaten tussen silo’s te overbruggen. Organisaties kunnen zo productiever worden, zich sneller aan veranderende bedrijfsomstandigheden aanpassen en verder groeien.

Bedrijven beschikken met Zoho One voortaan over real-time, organisatiebrede analyses die de punten verbinden tussen data die voorheen verloren gingen tussen afdelingen, teams en accounts. Met de ondersteuning van Zia, Zoho's AI assistent, en Zoho's BI en Analytics Platform, stelt Zoho One gebruikers in staat om verwachtingen en inzichten te voorspellen en verkrijgen door de volledige organisatie heen. Dit draagt bij aan betrouwbare besluitvorming.

Embedded en Conversationele BI

Zoho One beschikt nu over embedded en conversationele analytics waarmee beslissers dieper in hun eigen data kunnen duiken en informatie over verschillende afdelingen kunnen verzamelen. Dit alles via het gebruik van taalcommando’s met behulp van Zia Insights. Met meer dan 1500 kant-en-klare analyserapporten en dashboards kunnen belangrijke zakelijke beslissingen nauwkeuriger en sneller genomen worden.

Data Voorbereiding is een self-service datavoorbereidings- en managementtool verkrijgbaar in Zoho One. Of gebruikers nu data van derden of andere bronnen voorbereiden, DataPrep, dat wordt aangestuurd door machine learning, kan zakelijke gebruikers helpen om data te integreren, vormgeven, opschonen, transformeren, verrijken en catalogiseren. Daarnaast kan DataPrep ook geïntegreerd worden met Analytics of een derde partij om tot nieuwe inzichten te komen.

Work Graph

Work Graph is Zoho's nieuwe back-end dienst. Work Graph brengt interacties tussen mensen, bronnen, systemen en processen in kaart door signalen en hun sterktes te bestuderen over de volle breedte, om zo een bedrijfsbrede werkgrafiek te maken die gespecificeerd is voor ieder individu binnen de organisatie. Het resultaat van een werkgrafiek is te zien in de dagelijkse productiviteit van gebruikers verspreid over verschillende applicaties.

Enterprise Search is Zoho’s organisatiebrede zoekmachine, die ondersteund wordt door Zia. De zoekmachine kan nu natuurlijke taalverzoeken begrijpen. Zoeken op basis van natuurlijke taal leidt tot een nauwkeurigere datadetectie binnen teams en functie.

Activiteiten effectiever schalen en beheren

De wereldwijde gezondheid en economische crisis hebben de behoefte aan digitale oplossingen die verschillende werkplek- en bedrijfsmodellen ondersteunen vergroot. Bedrijfsactiviteiten zijn complexer geworden, waardoor gegevens van werknemers en beveiliging een prioriteit zijn geworden. De toevoeging van Mobile Application Management en Zoho Commerce zijn erop gericht bedrijven te helpen hun bedrijfsactiviteiten beter te beheren:

  • Mobile Application Management (MAM): Nu werken op afstand niet meer weg te denken is, bevat Zoho One nu ook Mobile App Management-mogelijkheden op bedrijfsniveau. Beheerders kunnen apparaten van gebruikers toevoegen en beheren om betere inzichten en controle te krijgen op bevoorrading, specifieke app-toestemming en beleid, het vergrendelen en verwijderen van apparaten, en meer, om zo de mobiliteit en flexibiliteit van werknemers te ondersteunen.
  • Zoho Commerce: Bedrijven moeten sneller dan ooit digitaliseren. De toevoeging van Zoho Commerce stelt retailers in staat om online winkels te bouwen met de tools die nodig zijn om een website te maken, orders te accepteren, voorraad te monitoren, betalingen te verwerken, leveringen te beheren, het merk naar de markt te brengen, en data te analyseren. Zoho Commerce kan ook geïntegreerd worden met betalingsgateways van derden.

Werknemerservaringen creëren

Om de afstand tussen werknemers, werkgevers en teams te verkleinen, die door werken op afstand is toegenomen, biedt Zoho One oplossingen aan die hechtere samenwerking en werknemerservaringen bevorderen om zo iedere vorm van werken te ondersteunen:

  • Zoho Learn: Organisaties beschikken nu over een training managementtool die interactieve trainingsprogramma’s en -assessments mogelijk maakt met Zoho’s cursusbouwer. Dankzij het online centraliseren van bedrijfsinformatie, trainingsprogramma’s en meer, kunnen bedrijven hun medewerkers optimaal laten groeien.
  • Zoho Lens: Om betere communicatie en samenwerking in een remote werkomgeving te faciliteren, biedt Zoho Lens assistentie en begeleiding op afstand aan voor werknemers met behulp van augmented reality (AR) via real-time AR-annotatie, VoIP en chat en meer.
  • TeamInbox: Teams gebruiken deze gedeelde e-mail inbox om dubbelingen van taken tegen te gaan en e-mailconversaties te stroomlijnen in één centrale locatie.
  • Org Dictionary: Deze nieuwe, organisatiebrede service biedt een centraal woordenboek voor de gehele organisatie aan. De tool integreert automatisch de namen van personeelsleden van het bedrijf en andere bronnen, waardoor er centraal en consistent jargon gebruikt kan worden voor diverse Zoho-applicaties en gebruikers.

Uniforme en gepersonaliseerde ervaring met context

De vernieuwde gebruikerservaring van Zoho One biedt meer mogelijkheden om je werkomgeving te personaliseren:

  • Uniforme console, dashboards en een Smart-Stack UI: Werknemers kunnen nu hun applicaties, diensten en dashboards in één overzicht zien waarin agenda’s, dashboards navigatie en andere onderdelen gecentraliseerd zijn.
  • Aanpasbaar dashboard met vooraf ingebouwde widgets: Widgets die data over de organisatie insluiten kunnen samengevoegd worden in een op maat gemaakte dashboard. Dit biedt gebruikers inzicht in de hele organisatie in één overzicht en maakt het mogelijk met om met een druk op de knop dieper in de data te duiken.

Zoho Marketplace

Zoho One omvat meer dan 1000 oplossingen van derden op Zoho Marketplace beschikbaar. Dat aantal wordt momenteel uitgebreid met het integreren van ruim 100 telefonieproviders. Zoho One bevat daarnaast een uitgebreid platform voor ontwikkelaars en bedrijfsgebruikers om zelf oplossingen te ontwikkelen, uit te breiden en te integreren. Het platform bevat de onlangs uitgebrachte no-code tool, Canvas, low-code tool Zoho Creator, en pro-code platform Catalyst.

Prijzen zijn vanaf € 37 per werknemer.