Redactie - 30 oktober 2021

SAP en Qualtrics lanceren Concur Experience Optimizer

SAP en Qualtrics lanceren Concur Experience Optimizer image

SAP en Qualtrics kondigen de beschikbaarheid aan van Concur Experience Optimizer, een nieuwe oplossing waarmee bedrijven de werknemerservaringen kunnen verbeteren en reis- en onkostenprogramma's vol vertrouwen kunnen aanpassen aan de toekomst van werk. De Oplossing helpt bedrijven reis- en onkostenprogramma's opnieuw te ontwerpen met behulp van gegevens over werknemerssentiment.

Concur Experience Optimizer combineert de luister- en analysemogelijkheden van Qualtrics EmployeeXM, een product voor het beheer van werknemerservaringen, met operationele intelligentiegegevens van Concur Travel en Concur Expense-oplossingen om bedrijven te helpen bij het ontwerpen van reisprogramma's voor de hybride werkplek, het verbeteren van uitgavenbeheerprocessen en het vergroten van het aantal werknemers behoud.

Volgens recent onderzoek van Qualtrics, de leider en maker van de categorie Experience Management (XM) en de SAP Concur-organisatie. Een kleine meerderheid (54%) van de zakenreizigers zegt dat reizen voor zaken nog steeds erg belangrijk of cruciaal is voor hun functie en vier op de vijf (84%) zegt bereid te zijn om binnen een jaar te reizen.

Toch is het onwaarschijnlijk dat de ervaring van reizen voor zaken zal terugkeren naar precies de manier waarop het vóór de pandemie was, vanwege de duidelijke veranderingen in de verwachtingen van de werknemers. Internationale zakenreizigers verwachten nieuwe voordelen, zoals de mogelijkheid om directe vluchten of premium zitplaatsen te kiezen, van hun werkgevers om hun gezondheid en veiligheid te helpen waarborgen, aldus onderzoek . Naast zakenreizen evolueert ook het uitgavengedrag van werknemers, waarbij meer niet-reisaankopen rechtstreeks door werknemers worden geïnitieerd, waardoor nieuwe onkostencategorieën nodig zijn om werken op afstand, hybride en persoonlijk werk te ondersteunen.

"Mensen zijn de grootste troef van een bedrijf, en het is geen geheim dat het behouden van medewerkers nog belangrijker is geworden", zegt Mike Koetting, SAP Concur Solution Area Lead bij SAP. “De reis- en onkostenprogramma's van een bedrijf kunnen rechtstreeks van invloed zijn op de ervaring van een werknemer. Concur Experience Optimizer helpt organisaties de redenen achter het gedrag van werknemers te begrijpen, zodat ze aanpassingen kunnen maken die in lijn zijn met zowel het werknemerssentiment als de bedrijfsdoelstellingen.”

"Ons onderzoek toont aan dat de vraag naar zakenreizen terugkeert naar het niveau van voor de pandemie, maar het is genuanceerder en gecompliceerder dan ooit om de werknemerservaring goed te krijgen", zegt Jay Choi, Chief Product Officer van Qualtrics. "Het is van cruciaal belang voor organisaties om te begrijpen hoe werknemers denken over de nieuwe wereld van reizen en die ervaringsgegevens te gebruiken om te voldoen aan hun veranderende gezondheids- en veiligheidsbehoeften."

Concur Experience Optimizer maakt gebruik van technologie van Qualtrics en SAP Concur-oplossingen, plus deskundige services van SAP Concur Experience Management-consultants om bedrijven te helpen luisteren, analyseren en reageren op feedback van werknemers om continue feedbackloops te creëren en de impact van aanpassingen die in de loop van de tijd zijn aangebracht, te begrijpen. Bedrijven kunnen eenvoudig het werknemerssentiment vastleggen met wetenschappelijk onderbouwde feedbacksjablonen en de resultaten bekijken via eenvoudige, intuïtieve dashboards die de impact van sentiment op operationele gegevensstatistieken laten zien. Die inzichten kunnen worden omgezet in gerichte actieplannen om de reis- en onkostenervaringen, naleving en voorspelbaarheid van het budget van werknemers te verbeteren.sentiment van de werknemers als richtlijn."