Assessio versterkt Nederlandse positie met overname Eelloo

28-10-2021 | door: Redactie

Assessio versterkt Nederlandse positie met overname Eelloo

De Assessio Group, Zweedse speler op het gebied van HR en recruitmenttechnologie, zet een nieuwe stap zet richting Europees marktleiderschap. Assessio, dat wordt gesteund door software-investeerder Main Capital Partners, kondigt haar tweede overname in Nederland in twee jaar aan met de aankoop van Eelloo, een e-assessmentbedrijf dat gespecialiseerd is in platformoplossingen voor werving en ontwikkeling van werknemers.

In een steeds mobielere en meer hybride arbeidsmarkt, met stijgende werkloosheidscijfers ten gevolge van covid-19, is het van cruciaal belang dat werkgevers de juiste instrumenten en methodes gebruiken om hun kandidatenbestanden aan te vullen en verder te ontwikkelen. Assessio, de Scandinavische marktleider in e-assessments, is gespecialiseerd in ‘open-minded recruitment’: digitale HR-tools, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en arbeidspsychologie, die bedrijven in staat stellen op een meer inclusieve en niet-discriminerende manier te werven.

"Met de overname van Eelloo zet de Assessio Group haar volgende stap om het grootste e-assessmentbedrijf van Noord-Europa te worden. De strategische combinatie van bedrijven in de Assessio Group is een integraal onderdeel van ons groeitraject. Met Eelloo voegen we een unieke softwareoplossing toe die werkt vanuit het werknemersperspectief", aldus Pär Cederholm, CEO en partner bij de Assessio Group.

Het in Zweden opgerichte Assessio ontwikkelt al meer dan 65 jaar technologie en arbeidspsychologische onderzoekstools en assessments. In 2019 nam de Nederlandse software-investeerder Main Capital Partners, gespecialiseerd in SaaS-bedrijven, een meerderheidsaandeel in Assessio. Hierbij had Main een duidelijk doel voor ogen: Assessio te ondersteunen bij haar groeiambitie om de grootste aanbieder van digitale werving en talentmanagement van Europa te worden. In datzelfde jaar nam Assessio ook de Nederlandse e-assessment aanbieder HFMtalentindex over. Eelloo werkt momenteel met blue chip-klanten waaronder KLM, Randstad en de Belastingdienst. Het heeft een omzet van 4,51 miljoen euro. Samen met Eelloo heeft de Assessio Group nu meer dan 1.300 klanten wereldwijd met een bruto omzet van ruim 21 miljoen euro.

Zero talent waste

De overname past binnen Assessio's visie ‘zero talent waste’, waarbij zij organisaties in staat stelt om inclusiever te werven met behulp van data en psychometrische onderzoeken. "Werkgevers moeten meegroeien met de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Wij helpen onze klanten om digitaal, accuraat en efficiënt om te gaan met talent, in lijn met wat de wetenschap en de technologie te bieden hebben", aldus Pär Cederholm, CEO & Partner bij de Assessio Group. Hij vervolgt: "Dankzij de kandidaatgerichte technologie van Eelloo zijn wij de enige groep in Scandinavië en in Nederland die gedurende de hele HR-cyclus datagedreven oplossingen kan bieden op het gebied van matching, talent management en coaching. De oplossingen die Eelloo biedt, vormen een direct antwoord op de toenemende vraag die wij zagen bij onze klanten."

"Deze krachtenbundeling met Assessio maakt het mogelijk om verder te groeien en onze impact binnen en buiten Nederland te versterken. Samen hebben we de slagkracht om de arbeidsmarkt te vernieuwen. De ‘zero talent waste’ visie van Assessio sluit perfect aan bij onze eigen ambities om de mens centraal te stellen en ervoor te zorgen dat iedereen zijn of haar talenten optimaal kan inzetten", aldus Siebren Houtman, directeur bij Eelloo. Hij vervolgt: "Om een brede klantengroep internationaal te kunnen bedienen met innovatieve platformen is dit voor ons een cruciale stap. Onze klanten zullen in de toekomst zeker de voordelen ondervinden van deze samenwerking."

Terug naar nieuws overzicht