Redactie - 18 oktober 2021

DataRobot breidt partnernetwerk in Benelux uit

DataRobot breidt partnernetwerk in Benelux uit image

DataRobot heeft aangekondigd dat het zijn partnernetwerk in de Benelux verder uitbreidt. Het bedrijf sluit daarvoor partnerships met Cronos, GoDataDriven, MIcompany en SoftwareOne. Door te werken met partners wil DataRobot het succes in de regio vergroten en naast klanten als AB Inbev en de Nierstichting, organisaties helpen het maximale uit hun data te halen met een enterprise AI-platform en aanvullende dienstverlening en expertise.

DataRobot introduceerde in februari een nieuw partnerprogramma. Hierbij biedt het partners onder meer training, sales enablement en incentive programma’s. Het koos er daarbij voor dat de partners die geselecteerd worden een sterke focus moeten hebben op AI en hoogwaardige expertise in huis hebben. Deze focus en expertise resulteert volgens DataRobot in een partnernetwerk dat de meeste toegevoegde waarde levert aan klanten. Om partners en eindgebruikers verder te ondersteunen heeft DataRobot ook een strategisch netwerk met technologiepartners waaronder ThoughtSpot, Snowflake en Palantir.

Succes met AI start met strategie

Veel organisaties willen volgens DataRobot voordeel halen uit AI, alleen mislukken in de praktijk veel projecten. Na het bouwen van modellen schort het vaak aan kennis en kunde om deze te schalen en in productie te brengen en ze adequaat te monitoren. Daarom richt DataRobot zich met zijn partners op het volledige proces. Dit start met het neerzetten van een goede strategie voor AI en snel de impact ervan aan te tonen. Ook moet de manier waarop de organisatie werkt aangepast worden en met opleiding en training de juiste kennis in huis gehaald worden. Vervolgens wordt gekeken hoe data-integratie en AI in de bestaande tech stacks gebracht kunnen worden. Dan pas kan gestart worden met het opzetten van de eerste use cases met AI die waarde op grote schaal opleveren.

Groei Benelux-team

Naast het partnernetwerk groeit ook de lokale organisatie van DataRobot. Zo telt het Benelux-team na een jaar al tien medewerkers en werd onlangs Frederik Maris aangesteld als Vice President EMEA om de groei en adoptie van het enterprise AI-platform in Europa verder te versnellen en uit te bouwen.