Wouter Hoeffnagel - 12 oktober 2021

Fujitsu Uvance helpt bedrijven met verduurzaming en aanpak sociale problemen

Fujitsu Uvance helpt bedrijven met verduurzaming en aanpak sociale problemen image

Fujitsu lanceert Fujitsu Uvance, een nieuw wereldwijd merk voor de zakelijke markt gericht om bedrijven duurzamer te maken en sociale problemen op te lossen. Fujitsu Uvance gebruikt de technologische capaciteiten en probleemoplossende expertise van Fujitsu op zeven belangrijke aandachtsgebieden voor het optimaal ondersteunen van klanten en tegelijkertijd bijdragen aan het bereiken van het uiteindelijke doel: de wereld duurzamer maken door middel van innovatie en zo het vertrouwen in de samenleving te vergroten.

Het woord Uvance belichaamt het concept om alle dingen vooruit te laten gaan (Advance) in een duurzame richting. Fujitsu wil hiermee laten zien nieuwe mogelijkheden te creëren door mensen, technologie en ideeën met elkaar te verbinden. Met als doel het realiseren van een duurzame wereld waarin iedereen zijn dromen kan verwezenlijken.

Aandachtsgebieden

Fujitsu Uvance speelt een centrale rol bij de groei van Fujitsu’s kernactiviteiten die uit zeven aandachtsgebieden bestaan. Vier van deze aandachtgebieden zijn branche overstijgend en hebben betrekking op hoe de wereld er idealiter uitziet en sociale problemen waar we mogelijk nu en in de toekomst mee geconfronteerd worden. Deze vier aandachtsgebieden zijn: duurzame productie, consumentenervaring, gezond leven en vertrouwde samenleving.

Het ondersteunen van deze aandachtgebieden, het tot stand brengen van een platform voor het verzamelen van gegevens en het creëren van synergiën tussen applicaties en het uitvoeren van analyses zijn de drie horizontale aspecten. Het gaat hierbij om digitale verschuivingen, zakelijke toepassingen en hybride IT.

Tijdens Fujitsu Activate Now 2021 op 12 oktober maakt Fujitsu bekend hoe Fujitsu Uvance innovatie gaat stimuleren. Aan de hand van gastsprekers en klanten doet het bedrijf haar visie op een duurzame toekomst uit de doeken.