Witold Kepinski - 22 september 2021

Oracle kondigt Fusion Marketing aan

Oracle kondigt Fusion Marketing aan image

Om marketeers te helpen campagnes uit te voeren die hooggekwalificeerde verkoopkansen genereren en dealcycli versnellen, heeft Oracle zijn nieuwe Oracle Fusion Marketing aangekondigd. Fusion Marketing maakt deel uit van Oracle Advertising en CX en stelt marketeers in staat om eenvoudig campagnes te creëren die traditionele marketing- en advertentiekanalen omvatten, en is de eerste marketingautomatiseringsoplossing die is ontworpen om het hele leadkwalificatie- en conversieproces te omzeilen, aldus Oracle.

Fusion Marketing gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) om automatisch leads te scoren op accountniveau, te voorspellen wanneer consumenten klaar zijn om met een verkoper te praten en een gekwalificeerde verkoopkans te genereren in elk CRM-systeem zo meldt Oracle.

CRM is het systeem geworden dat zowel verkopers als marketeers graag haten, vanwege niet-verbonden workflows, te veel handmatige administratie en silogegevens die verkoop- en marketingteams vaak beletten met elkaar samen te werken om klanten te betrekken en inkomsten te genereren zo beweert Oracle. Daarom is de ervaring voor de meeste verkopers dat hun CRM-systeem hen niet helpt om te verkopen - en deze ontkoppeling tussen verkoop- en marketingteams vormt een groeiende uitdaging naarmate het B2B-aankoopproces complexer wordt aldus Oracle. Klanten en prospects hebben nu interactie met organisaties via een steeds breder scala aan digitale kanalen, de verwachtingen van kopers groeien en de behoefte om op elk moment toegang te krijgen tot informatie betekent dat een groot deel van de aankoopbeslissing nu wordt genomen voordat een verkoper wordt ingeschakeld.

"Het is tijd voor onze branche om anders te gaan denken over marketing- en verkoopautomatisering, zodat we CRM kunnen transformeren in een systeem dat echt werkt voor zowel de marketeer als de verkoper", zegt Rob Tarkoff, executive vice president en general manager van Oracle Advertising en Klantenervaring. “Het gaat niet om prognoses en overzichten of een rapportagetool om te zien hoe het verkoopteam presteert, maar om van CRM een systeem te maken dat verkopers helpt verkopen. Een groot deel van die verandering is het samenbrengen van marketing- en verkoopteams en het elimineren van de laagwaardige, tijdrovende taken die afleiden van het opbouwen van klantrelaties en het sluiten van deals. Fusion Marketing vereenvoudigt en versnelt de creatie en uitvoering van marketingcampagnes door het end-to-end proces van leadgeneratie en kwalificatie te automatiseren. Met Fusion Marketing kan elke marketeer binnen enkele minuten eenvoudig campagnes opzetten en uitvoeren met consistente berichten via advertentie- en e-mailkanalen. Dit helpt marketeers de prestaties van campagnes te verbeteren door de output van hooggekwalificeerde verkoopkansen te vergroten."