Wouter Hoeffnagel - 14 september 2021

Trend Micro Support & Service-bundels ontlasten security-teams

Trend Micro Support & Service-bundels ontlasten security-teams image

Trend Micro introduceert Trend Micro Service One, waarin het zijn managed services consolideert voor optimale enterprise threat management. De nieuwe servicebundels bestaan uit onder meer premium support, een Early Warning Service, Managed XDR en incident response deel van kunnen uitmaken, kunnen klanten cyberdreigingen sneller voorkomen, ontdekken en erop reageren.

De groei van het aantal cyberdreigingen en het dynamische dreigingslandschap maken bedrijven kwetsbaar en zorgen ervoor dat security-experts veel tijd kwijt zijn aan triage en het onderzoeken van incidenten.

Aaron Sherrill, Senior Research Analyst bij 451 Research, onderdeel van S&P Global Market Intelligence: “Security-teams hebben moeite de juiste aanpak of strategie te kiezen om geavanceerde dreigingen te ontdekken en daarop te reageren. Nu de meeste organisaties een breed scala aan security-tools beschikbaar heeft, creëren ze steeds grotere hoeveelheden data die bekeken en geïnspecteerd moeten worden. Het wordt daarom steeds moeilijker de serieuze dreigingen op te sporen, met name de complexe, gedistribueerde dreigingen die hun werk onder de radar doen.”

Ondergesneeuwd onder alerts

Meer dan de helft van de Security Operations Center (SOC)-teams voelt zich totaal ondergesneeuwd door de hoeveelheid alerts en is er niet zeker van dat ze hier op een goede manier op reageren, aldus recent onderzoek van Trend Micro. Het uitbesteden van securitybeheer verlicht deze werklast aanzienlijk en behoedt bedrijven voor catastrofale inbraken.

De threat analysis en monitoring van Trend Micro, via zijn verschillenden services, helpt bij het verstevigen van de risk management-plannen. Managed threat detection and response over het gehele security-platform verwijdert de last van data triage bij overbelaste security-teams en stelt interne resources in staat zich te richten op het uitbouwen van de business.

Veel druk

“Security-teams staan onder extreme druk terwijl de cybersecurityrisico’s maar blijven toenemen”, zegt Wendy Moore, vice-president of product marketing bij Trend Micro.

“We willen het leven van onze klanten makkelijker maken en tegelijk het risico op een aanval minimaliseren. Eén manier waarop we dat doen, is door te zorgen voor beter inzicht over het gehele security-platform, van product enablement, risk monitoring en mitigation tot en met aanvalsdetectie en -respons. Onze proactieve services in de gehele lifecycle van dreigingen bieden meer en geavanceerd inzicht en bescherming waardoor organisaties dreigingen effectief kunnen beheren.”

Gestroomlijnde operations

Enterprise-security vraagt om gestroomlijnde operations met een breder perspectief, inclusief een betere context voor het jagen op en ontdekken en onschadelijk maken van dreigingen. Het cybersecurity-platform van Trend Micro ontdekt kwaadaardige activiteit, met threat intelligence vanuit diverse bronnen. Zo worden dreigingen eerder ontdekt en is onderzoek, de analyse en responstijden mogelijk, terwijl de druk op SOC-teams duidelijk afneemt.

De Trend Micro-services bieden premium klantondersteuning en kunnen worden aangevuld met onder andere:

  • Early Warning Service dat scant naar vroege indicatoren van besmetting waarna het klanten van potentiële dreigingen op de hoogte stelt voordat systemen schade oplopen.
  • Incident Response biedt expertinformatie voor het geval er een kritieke, actieve aanval plaatsvindt.
  • Managed Detection and Response monitort alerts en logs in de gehele omgeving, het identificeert en onderzoekt events en biedt continue threat-expertise