Wouter Hoeffnagel - 25 augustus 2021

Efficy neemt datagestuurde marketingprovider APSIS over

Efficy neemt datagestuurde marketingprovider APSIS over image

De Europese CRM provider Efficy neemt de Scandinavische data-driven marketingprovider APSIS over van Norvestor, een Noorse private equity firma. Hiermee breidt Efficy haar Scandinavische aanwezigheid uit. Het bedrijf streeft naar een marktaandeel van 5% op de Europese CRM-markt in 2024.

APSIS bedient wereldwijd bijna 3.000 klanten. Het bedrijf lanceerde in 2019 APSIS One, een all-in-one marketingplatform met tools voor marketingautomatisering, e-mailmarketing en on-site personalisatie. APSIS CEO, Emma Dyga: “Wij zijn zeer verheugd over de overname van APSIS door Efficy en zijn blij dat we ons kunnen aansluiten bij een snelgroeiend bedrijf met grote ambities in Europa. Ik geloof dat wat we met APSIS One hebben opgebouwd, voor Efficy nog een stukje van de puzzel kan zijn om haar ambities op de Europese markt waar te maken.”

Voor Efficy is deze transactie de vierde overname in minder dan een jaar tijd. Het bedrijf vergroot hiermee zijn bereik en aanwezigheid in Europa. Met APSIS breidt Efficy haar personeelsbestand uit tot meer dan 500 personen, verspreid over 18 vestigingen in Europa. Efficy CEO, Cédric Pierrard: “De overname van APSIS' data-gedreven marketing platform verbreedt ook Efficy's product portfolio waardoor Efficy een one-stop-shop wordt voor bedrijven die op zoek zijn naar een CRM-oplossing. Digitale betrokkenheid is een belangrijk onderdeel van klantrelatiebeheer, de APSIS-technologie biedt de klanten van Efficy een hele nieuwe wereld van mogelijkheden.”