Wouter Hoeffnagel - 20 augustus 2021

Commify neemt Nederlandse messaging provider Spryng over

Commify neemt Nederlandse messaging provider Spryng over image

Commify, het bedrijf achter een wereldwijd portfolio van zakelijke messaging-merken, neemt de Nederlandse tech scale-up Spryng over. Het in Amsterdam gevestigde Spryng is opgericht in 2006 door Marc Rottinghuis en Alexander Wanders.

Het bedrijf met zijn oorsprong in de gezondheidszorg is inmiddels uitgegroeid tot een messaging provider in Nederland, België en Duitsland. Spryng specialiseert zich nog altijd in de gezondheidszorg, maar inmiddels ook in logistiek, e-commerce en financiële dienstverlening. Met deze acquisitie nemen de beide partijen een strategische stap richting schaalgrootte op het Europese vasteland.

Groei voortzetten

Spryng gaat samenwerken met Commify om de groei in de bestaande landen voort te zetten, de messaging-productreeks voor klanten verder uit te breiden met rich messaging via IP-kanalen, zoals Whatsapp en RCS. De sector specialisatie van Spryng in Healthcare/ Logistics/ E-commerce en Finance, wordt internationaal verder uitgebreid binnen Europa en Australië.

Spryng werkt voor meer dan 2.000 organisaties, met use cases als afspraakherinneringen, authenticatie voor patiëntportalen, bezorg- en afhaal meldingen. Spryng heeft meer dan €10 miljoen jaarlijkse omzet en groeit het met meer dan 55% per jaar.