Voormalig Google-directeur Wouter Vink versterkt Lightyear als VP Marketing

Wouter Vink

20-08-2021 | door: Wouter Hoeffnagel

Voormalig Google-directeur Wouter Vink versterkt Lightyear als VP Marketing

Lightyear, een high-tech bedrijf dat ‘s werelds eerste lange-afstands zonneauto ontwikkelt, stelt Wouter Vink (foto) aan als VP Marketing. Vink gaat verdere internationale groei ondersteunen en de volgende commerciële stappen zetten op weg naar de massamarkt. Hij wordt verantwoordelijk voor het bepalen en de uitrol van de marketingstrategie.

Vink komt over vanuit Google, waar hij op het hoofdkantoor in Silicon Valley meer dan elf jaar werkzaam was in verschillende leidinggevende marketingfuncties. De meest recente functie die hij bekleedde was Head of Merchant Marketing bij Google Payments. In deze rol was hij verantwoordelijk voor het overzien en uitvoeren van de marketingstrategieën van deze afdeling door onder meer Growth Marketing en Partner Marketing in te zetten. Daarvoor was Vink verantwoordelijk voor de wereldwijde retail marketing van Google Nest en werkzaam bij Google Hardware Marketing als Head of Global Strategy & Operations. Bovendien was Vink een van de eerste Google medewerkers in Nederland.

Verstevigen marktpositie

“Lightyear werkt met Lightyear One aan een duurzamere toekomst: schone mobiliteit voor iedereen. Een propositie die mij enorm aanspreekt”, vertelt Wouter Vink, Lightyear’s nieuwe VP Marketing. “Ik kan niet wachten om samen met het Lightyear team hun unieke positie in de markt, de naamsbekendheid en het merk verder uit te breiden en te verstevigen en Lightyear te laten groeien tot een volwaardig bedrijf in de automotive- en technologiemarkt. Schaalbaarheid is daarbij enorm van belang.”

“Wouter Vink heeft een enorme rugzak aan relevante werkervaring die perfect past bij de fase waar wij als Lightyear nu in zitten”, zegt Lex Hoefsloot, CEO en mede-oprichter van Lightyear. “Wouter heeft enorm veel ervaring in het opzetten en lanceren van nieuwe services en producten. Daarnaast heeft Wouter veel internationale ervaring die ons gaat helpen bij het verder versterken van de wereldwijde naamsbekendheid, de propositie en het merk Lightyear. We zijn ervan overtuigd dat hij een aanzienlijke bijdrage gaat leveren aan onze marketingactiviteiten.”

De aanstelling komt nadat Lightyear een drietal significante mijlpalen heeft behaald. In juli liet Lightyear weten te gaan samenwerken met het Finse Valmet Automotive Inc. en behaalde Lightyear One een actieradius van 710 kilometer op een 60 kWh-accu. Ook opende het Helmondse technologiebedrijf een nieuwe locatie in Venray voor de productie van het zonnedak van Lightyear One.

Terug naar nieuws overzicht