Martijn Kregting - 10 augustus 2021

Saab zet Multibel in voor supportdesk, IT-systeembewaking

Saab Technologies gaat het automatische oproepsysteem van MultiBel inzetten voor de activiteiten van de supportdesk en IT-systeembewaking. De oplossingen van MultiBel worden gebruik bij alarmering in geval van storing of alarmering van de wachtdienst. Op termijn zal MultiBel ook ingezet worden voor BHV.

“We krijgen wekelijks drie tot vier meldingen binnen voor de wachtdienst van de supportdesk", vertelt Ton Disselhorst (Manager Customer Support & Service Engineering bij Saab Technologies) over de keuze voor MultiBel. "Bij onze oude oplossing werden de wachtdienst en de achterwacht gelijktijdig gealarmeerd. Waarmee we dus beide personen ’s nachts wakker maakten. De oplossing van MultiBel scheelt enorm in de nachtrust van de achterwacht. Want die worden niet meer bij elke melding gealarmeerd.”

De oplossingen van MultiBel zullen op termijn ook ingezet worden voor de BHV (bedrijfshulpverlening), zodra werken op kantoor weer meer gebruikelijk wordt, aldus Disselhorst. “We wilden met ons nieuwe alarmeringssysteem ook mensen bij BHV-incidenten kunnen alarmeren. We hadden een piepersysteem, maar voor ons was alarmering via twee kanalen benodigd, zowel per mail als telefonie. De alarmeringsmogelijkheid via twee kanalen was absoluut een vereiste. We gebruiken MultiBel inmiddels ook wanneer temperaturen te hoog worden bij de serverruimtes. Door middel van de API-koppeling wordt er automatisch een alarmering gestart naar onze applicatie beheerders. We zijn zeer tevreden over hoe dat werkt.”

Saab Technologies is onderdeel van het Saab-concern en wereldactief actief in lucht- en scheepvaart. Het bedrijf levert geïntegreerde radar-, volg- en alarmeringssystemen voor havens en vliegvelden.